מעניין
דיג בקניון: ברוסיה מתכננים לפתוח את בריכת הדיג המקורה הראשונה בעולם
קניון במוסקבה מציע למבקרים בו חוויית דיג מעולם אחר: במקום לצאת לאגם או לנהר, המבקרים יוכלו ליהנות מהמזגן בזמן שהם דגים
- שירה דאבושלמעקב
- ח' תמוז התשפ"ו||

רעיון יוצא דופן צפוי להפוך בקרוב למציאות במוסקבה: מרכז הקניות גגרינסקי הודיע על כוונתו לפתוח את בריכת הדיג המקורה הראשונה בעולם - אטרקציה שתאפשר למבקרים ליהנות מחוויית דיג מבלי לצאת כלל מהקניון הממוזג.
הפרויקט המסקרן מעורר עניין רב ברוסיה ומחוצה לה, משום שהוא משנה לחלוטין את הדרך שבה אנשים רגילים לחשוב על דיג כבילוי במרחב פתוח. על פי התכנון, הבריכה - באורך של עשרה מטרים אורך וברוחב של שלושה מטרים - תאוכלס במגוון מיני דגים המקובלים בדיג ספורטיבי: קרפיונים, אמנונים, שפמנונים, דגי מושט ועוד. לדברי מובילי הפרויקט, 16 בני אדם יוכלו לדוג בבריכה במקביל, והאתר יספק להם את הציוד הנדרש, כולל חכות ופתיונות.
כדי להפוך את החוויה לאטרקטיבית יותר עבור המבקרים, יותקנו מצלמות תת-מימיות שישדרו בזמן אמת את המתרחש מתחת לפני המים. התמונות יוצגו על גבי מסך גדול, כך שגם מי שאינו מחזיק חכה יוכל לצפות בדגים השוחים ובניסיונות לדוג אותם.
היזמים מקווים שהחוויה תהפוך לאטרקציה שתמשוך קהל רב. לדבריהם, כדי לייצר אווירה מרגיעה, יישמעו ברקע ציוצי ציפורים, קולות צפרדעים וצלילים המדמים סביבה טבעית: "זה יהיה מעין אי של טבע, בתוך הקניון".
פרט מעניין נוסף בפרויקט הוא שהדייגים לא יורשו לקחת איתם את הדגים. כל דג שיילכד יוחזר לבריכה, והמשתתפים יצברו נקודות בהתאם להצלחתם. את הנקודות ניתן יהיה להמיר בהנחות, הטבות ומוצרים שונים בחנויות הקניון. לפי הערכות מקומיות, ייתכן שהכניסה לאטרקציה תהיה חינמית, והקניון ירוויח בעיקר מהגדלת מספר המבקרים.
לצד הסקרנות הרבה שהפרויקט מעורר, נשמעת ביקורת מצד פעילים למען בעלי חיים. לטענתם, דגים שייתפסו שוב ושוב לאורך כל שעות היום עלולים לחוות לחץ ופגיעה מתמשכת. מנגד, תומכי היוזמה טוענים כי מדובר בפעילות מבוקרת שנועדה לבידור בלבד, וכי תנאי המחיה של הדגים יהיו מפוקחים.
היו שותפים בזיכוי הרבים הגדול בעולם וקבלו את פרק התהילים האישי שלכם המסוגל לשמירה והגנה. לחצו כאן



