חדשות בארץ
ברקע אזהרת ראש השב"כ: חיל הים סיכל ניסיון חדירה של אופנוע ים מירדן
חיל הים סיכל לפני כשבועיים ניסיון חדירה ימי לאזור המלונות באילת באמצעות אופנוע ים שהגיע מכיוון ירדן. אתמול דווח כי ראש השב"כ דוד זיני הזהיר בדיונים: "7 באוקטובר הבא עשוי להיות באילת"
- יובל אביבלמעקב
- ח' תמוז התשפ"ו||
אילת (קרדיט: shutterstock)גורמי ביטחון אישרו כי לפני כשבועיים סוכל ניסיון חדירה ימי לאזור המלונות באילת, לאחר שאופנוע ים חשוד הגיע מכיוון ירדן והתקרב לשטח ישראל. האירוע התרחש על רקע הערכות ביטחוניות גוברות בנוגע לפגיעותה של העיר הדרומית, ובמקביל לדיווח על אזהרות שהשמיע ראש השב"כ דוד זיני מפני אפשרות של מתקפה עתידית באזור.
על פי פרטי האירוע, כוחות פלגה 915 של חיל הים, הפועלים בזירת ים סוף, זיהו אופנוע ים שהתקרב מהגבול המזרחי לעבר אזור המלונות באילת. לאחר הזיהוי פעלו הכוחות בהתאם לנוהל המבצעי המקובל וביצעו תחילה ירי אזהרה באוויר. כאשר כלי השיט לא עצר, בוצע ירי לעברו. בעקבות זאת שינה החשוד את כיוונו, הסתובב וחזר לעבר השטח הירדני שממנו הגיע.
בעוד שבשלב הראשון הוערך כי מדובר בכלי שיט מאויש, כעת נבדקת גם אפשרות אחרת שלפיה אופנוע הים כלל לא נשא אדם, אלא הופעל מרחוק. לפי ההערכות, ייתכן שהמטרה הייתה לבחון את רמת המוכנות והערנות של מערכי ההגנה הישראליים באזור. האירוע עדיין נמצא בשלבי תחקיר ובדיקה, ובמערכת הביטחון מקיימים בנושא שיתוף פעולה עם הגורמים הירדניים.
חשיפת המקרה מגיעה זמן קצר לאחר הדיווח ב"הארץ" שלפיו ראש השב"כ התריע בדיונים סגורים מפני תרחיש של מתקפה אפשרית על אילת. לפי הדיווח, זיני רואה בעיר נקודת תורפה ביטחונית בשל מיקומה הגיאוגרפי המבודד, והורה להציב אותה בראש סדר העדיפויות לתרחיש של מתקפה עתידית. במסגרת הערכותיו הזהיר מפני אפשרות של חדירה קרקעית דרך הגבול הירדני, וכן מפני תרחישים של חדירה מכיוון הים.
ראש מועצת חבל אילות, חנן גינת, אמר בתגובה לדברים כי האזור מתמודד עם איומים מוכרים כבר זמן רב. לדבריו, "אנחנו מתריעים על הדברים האלה מאז שבעה באוקטובר. ברור לנו שמרחב הגבול המזרחי הוא הרגיש ביותר במדינה נכון להיום".
גינת הוסיף כי "כבר היום הגבול עם ירדן בערבה הדרומית משמש ציר להברחות פליליות בלתי פוסקות של אמל"ח, של סמים ושל שב"חים. החשש שלנו הוא שהציר הפלילי יהפוך לציר שדרכו חוליות טרור ינסו לחדור לישראל ולפגוע ביישובינו".
מנגד, ראש עיריית אילת אלי לנקרי ביקש להרגיע את הציבור. הוא בירך על "הבהרת השב"כ ששמה דברים על דיוקם", והדגיש כי "נכון לעכשיו, אין כל איום קונקרטי". לדבריו, מאז פרוץ המלחמה מתקיימים בעיר דיונים שוטפים עם כלל גורמי הביטחון, והוא הדגיש כי "אילת מוגנת ובטוחה".
עקבו אחרינו ב-News
היו שותפים בזיכוי הרבים הגדול בעולם וקבלו את פרק התהילים האישי שלכם המסוגל לשמירה והגנה. לחצו כאן



