חדשות בעולם
שוויץ: שיחות המו"מ בין איראן לארה"ב יצאו לדרכן
סגן נשיא ארה"ב ג'י די ואנס ושר החוץ האיראני, עבאס עראקצ'י, הגיעו לאולם בשוויץ בו החלו השיחות בין המשלחות. ואנס: "איראן מוכנה להפחית את רמת ההעשרה". נשיא איראן מסעוד פזשכיאן: "לעולם לא נוותר על זכותנו להעשיר אורניום"
- שלומי דיאזלמעקב
- ו' תמוז התשפ"ו||
ואנס (צילום: שאטסרטוק)משלחות איראן וארה"ב החלו אחר הצהריים (ראשון) את השיחות ביניהן במסגרת המשא ומתן לסיום המלחמה. את ארה"ב מייצג סגן הנשיא ג'י די ואנס, ואת איראן שר החוץ עבאס עראקצ'י. בשיחות משתתפים גם ראש ממשלת פקיסטן, מוחמד שהבז שריף, וראש ממשלת קטאר, מוחמד אאל ת'אני, על תקן מתווכים.
יש לציין כי האיראנים הודיעו מראש כי הפגישה הראשונה, היום, תוקדש לסיום הלחימה בלבנון ודרישתם לנסיגת צה"ל. רק לאחר שנשוא זה ייפתר, על פי האיראנים, ניתן יהיה לדון בנושאים אחרים.
בהצהרתו בתחילת הפגישה התייחס לכך סגן הנשיא האמריקני: "עשינו התקדמות רבה בשעות האחרונות לגבי הפסקת אש בלבנון. הנשיא טראמפ מחויב להפסקת אש אזורית מלאה. ראינו התקדמות רבה בימים האחרונים בהבטחת הפסקת האש בלבנון".
"מה שאנחנו מנסים להשיג כאן הוא דבר מאוד פשוט, באמצעות דיפלומטיה, בעבודה משותפת כדי לשנות את מזרח התיכון. בעוד שאיראן הייתה גורם לאי יציבות אזורית, עכשיו אנו רואים עתיד שבו כולם יכולים לעבוד יחד. איראן הסכימה להפחית את רמת ההעשרה. הנשיא טראמפ ביקש מאיתנו לשנות את יחסינו עם איראן. הוא רוצה שנושיט יד לאיראנים ונאפשר לה לוותר על נשקים גרעיניים, כבר עשינו התקדמות רבה רק בשעות האחרונות, ואני מצפה שנעשה התקדמות נוספת בשעות הקרובות".
ראש ממשלת פקיסטן שריף אמר: "אני מקווה שכשנחזור הביתה, יהיה לנו ביד מסמך נהדר שיקדם שלום, התקדמות ושגשוג ברחבי העולם". מג'יד בן מוחמד אל-אנסארי, דובר משרד החוץ של קטאר, הוסיף: "קבוצות טכניות ומומחים מיוחדות הוקמו כדי לנהל משא ומתן על תנאי ההסכם הסופי, המכסות את כל היבטי מזכר ההבנות. כמו כן, הוקמו קבוצות מעקב כדי לפקח על יישום מזכר ההבנות ולנטר את ההתקדמות לקראת הסכם סופי, תוך הדגמת מחויבותם של כל הצדדים לקדם את תהליך המשא ומתן בתום לב ולהשיג הסכם מקיף ומתמשך".
בתוך כך, נשיא איראן מסעוד פזשכיאן, שלא נמצא בשוויץ, התייחס לנושא הגרעין: "לעולם לא נוותר על זכותנו להעשיר אורניום, ולצד השני לא תהיה ברירה אלא לקבל זאת. בעבר הם דרשו שגם הטילים של איראן יהיו חלק מהמשא ומתן, אך כעת הם אומרים שכפי שלמדינות אחרות יש טילים, גם לאיראן צריכה להיות הזכות להחזיק בטילים בליסטיים. כללי המשחק השתנו".
עקבו אחרינו ב-News
היו שותפים בזיכוי הרבים הגדול בעולם וקבלו את פרק התהילים האישי שלכם המסוגל לשמירה והגנה. לחצו כאן



