חדשות בעולם
טראמפ: "איראן מזלזלת בנו וזה נגמר עכשיו"
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ פרסם כי התשובה שאיראן העבירה אליו "אינה מתקבלת על הדעת". מקורביו ציינו כי הנשיא מוכן להורות על תקיפה. הנשיא האיראני, מסעוד פזשכיאן: " לעולם לא ניכנע לאויב"
- שלומי דיאזלמעקב
- כ"ג אייר התשפ"ו||עודכן
טראמפ (צילום ארכיון: לירי אגמי, פלאש90)נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התייחס הערב (ראשון) להצהרות היוצאות מאיראן, והדרישות להפסקת אש של חודש ימים לצורכי משא ומתן, שאינו כולל את תוכנית הגרעין. טראמפ פרסם הודעה ברשת החברתית שלו וכתב: "התגובה של איראן אינה מתקבלת על הדעת".
ברשת Truth כתב הנשיא האמריקני כי "איראן משחקת משחקים עם ארה"ב ושאר העולם במשך 47 שנים. (עיכוב, עיכוב, עיכוב!). במשך 47 שנים האיראנים 'סוחטים' אותנו, גורמים לנו לחכות, הורגים את אנשינו עם מטעני הצד שלהם, מדכאים מחאות, ולאחרונה חיסלו 42,000 מפגינים חפים מפשע ולא חמושים, וצוחקים על המדינה שלנו, שהיא כעת שוב נהדרת. זה נמר עכשיו. הם לא יצחקו יותר!".
על פי דיווח בתקשורת הערבית, במסמך שהעבירה איראן לאמריקנים ישנה דרישה להסרת המצור הימי. כמו כן, איראן דורשת לאפשר לה לייצא נפט. בנוסף, בשלב הראשון, דרושת איראן התחייבות אמריקנית לסיום המלחמה מולה וגם הלחימה של ישראל בלבנון. לסיום, הסעיף נוסף מתייחס לסנקציות המוטלות על איראן. המשטר דורש מהאמריקנים לשחרר כספים ולבטל סנקציות. רק לאחר מכן, על פי ההצעה האיראנית, יתקיים משא ומתן על הנושאים הנוספים.
יש לציין כי מוקדם יותר היום, מעט לאחר קבלת התשובה האיראנית, טראמפ כתב כי "יש לנו מטרות נוספות באיראן, וסביר מאוד שנתקוף אותן". הנשיא האמריקני התייחס לאורניום המועשר שבידי איראן: "נשיג את האורניום המועשר בשלב מסוים. אנחנו עוקבים אחריו כל הזמן, אם מישהו ינסה להתקרב לשם - נפוצץ אותו".
לדבריו, "כנראה שאין מנוס מעוד סבב נוסף של לחימה באיראן, כדי להגיע בעמדה טובה יותר מול איראן למשא ומתן שיהיה לאחריו. יתכן שנפעל צבאית מול איראן במשך שבועיים נוספים ונפגע בכל אחד מהיעדים שנקבעו".
בתוך כך, זמן קצר לאחר שדווח כי איראן הגישה תשובתה לארה"ב על ההצעה לחתום על מזכר הבנות לקראת הסכם כולל, תאגיד השידור האיראני דיווח כי "הטקסט המוצע של איראן מתמקד בסיום המלחמה בכל החזיתות, במיוחד בלבנון, ובהבטחת ביטחון הספנות במצר".
נשיא איראן מסעוד פזשכיאן פרסם הצהרה קצרה, ברקע הגשת התשובה האיראנית למתווכות: "לעולם לא ניכנע לאויב, ואם מדובר בדיאלוג או במשא ומתן, זה לא אומר כניעה או נסיגה. המטרה היא להשיג את זכויות העם האיראני ולהגן על האינטרסים הלאומיים בנחישות".
חבר בוועדת הביטחון של הפרלמנט האיראני, אברהים רזאיה, הוסיף: "הזמן נע נגד האמריקנים. זה האינטרס שלהם לא לפעול בפזיזות ולשקוע עמוק יותר בביצה שאליה נפלו. האפשרות הטובה ביותר היא להיכנע ולעשות ויתורים. עליכם להסתגל לסדר האזורי החדש".
סגן יו"ר הפרלמנט, עלי ניקסאד, אמר כי "ארה"ב בחרה לבחון את מזלה מול איראן גדולה וחזקה, ועכשיו עליכם לקבל את ההשלכות".
עקבו אחרינו ב-News
היו שותפים בזיכוי הרבים הגדול בעולם וקבלו את פרק התהילים האישי שלכם המסוגל לשמירה והגנה. לחצו כאן



