חדשות בארץ
כתבת כאן 11: "חוששת שיאונה לי רע"
כתבת המשפט של כאן 11, שלי טפיירו, פרסמה פוסט אישי על רקע הסערה בתאגיד השידור הציבורי, בו תיארה את החששות שלה להביע את עמדותיה: "איך זה שבמדינה חופשית ודמוקרטית אני כעיתונאית, כאמא, כאישה, חוששת לומר את דעתי וכבר יודעת שגם לשתיקה יש מחיר"
- יובל אביבלמעקב
- כ' אייר התשפ"ו||
(צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש90)נמשכת הסערה סביב תאגיד השידור הציבורי "כאן": כתבת המשפט שלי טפיירו פרסמה הבוקר (חמישי) פוסט בחשבון ה-X שלה, בו תיארה תחושות קשות של פחד וחוסר נוחות לנוכח ההתפתחויות במקום עבודתה.
טפיירו כתבה: "הלילה שנתי נדדה נוכח הסערה סביב מקום העבודה שלי בתאגיד השידור הציבורי. אני נקרעת בין הרצון להיות נאמנה לאמת, לציבור, ולמה שמתרחש תקופה ארוכה מדי, לבין החשש שיאונה לי רע, ואיך זה שבמדינה חופשית ודמוקרטית אני כעיתונאית, כאמא, כאישה, חוששת לומר את דעתי וכבר יודעת שגם לשתיקה יש מחיר".
הרקע לסערה, כך הסיקו הגולשים, הוא הדברים הבוטים שהטיח אתמול שדרן כאן רשת ב', אריה גולן, בשר האוצר בצלאל סמוטריץ'. בריאיון מוקדם יותר השבוע, נשאל סמוטריץ' מה חמור יותר בעיניו - הקמת הממשלה בתמיכת מנסור עבאס או טבח ה-7 באוקטובר. הוא השיב: "בוודאי שהקמת הממשלה עם מנסור עבאס". סמוטריץ' הסביר את דבריו בכך ש"מזיד הרבה יותר נורא משוגג", והגדיר את מתקפת 7 באוקטובר כ"מחדל טקטי" שיש לחקור.
גולן התייחס לדברים בתוכנית הבוקר של כאן רשת ב', ותקף בחריפות את סמוטריץ': "אם במקום מאות הקיבוצניקים שנטבחו בטבח 7 באוקטובר בנגב המערבי, היו נטבחים חס ושלום, חס וחלילה, מאות מתנחלים בשטחי יהודה ושומרון, גם אז היית מגמד את המחדל הזה ל'שגיאה טקטית'?".
פרשן חדשות 12, עמית סגל, הגיב על דבריו של גולן בביקורת חריפה על הנהלת תאגיד השידור הציבורי. "זה לא התחנה של אמא שלכם", תקף סגל את ראשי "כאן", על רקע המחלוקת סביב אופי השידורים וההתבטאויות שנשמעות בתאגיד נגד מחנה הימין.
זו אינה הפעם הראשונה שטפיירו מעלה טענות מסוג זה נגד עמיתיה למקצוע באופן פומבי. לפני כשנה כתבה פוסט, בו טענה כי מופעלים עליה לחצים מצד קולגות בשל סירובה "ליישר קו" עם מערכת המשפט: "אף פעם לא הייתי דוברת של הפרקליטות. כשכמה מהקולגות שלי עושים מאמצים נואשים כדי להשתיק את דעתי, תוך שימוש בשלל 'אלילי טוויטר' מדומים שמסתתרים מאחורי המקלדת בשמות מפוברקים, רק כי אני מסרבת ליישר קו עם ה'מקהלה העליונה', וכשמנסים בכל דרך בעיקר להשתיק ולרמוס, אני כאן כדי לבשר שבעזרת ה' אמשיך במלוא המרץ".
עקבו אחרינו ב-News
היו שותפים בזיכוי הרבים הגדול בעולם וקבלו את פרק התהילים האישי שלכם המסוגל לשמירה והגנה. לחצו כאן



