חדשות יהדות

הכניסה למערת המכפלה אסורה ליהודים בשבת הקרובה

בשבת הקרובה, פרשת בחוקותי, תיאסר כניסת יהודים למערת המכפלה, ותפילות השבת ותפילת ההודיה על שחרור ירושלים תתקיימנה במתחם 'המדרגה השביעית', מקום שסימל את השפלת היהודים בתקופת השלטון המוסלמי והתורכי

אא

בשבת הקרובה (בחוקותי) תגביל המשטרה את כניסתם של היהודים למערת המכפלה בשל החג המוסלמי. הכניסה למערה, משבת בבוקר ועד מוצאי שבת, תיאסר ליהודים ותותר למוסלמים בלבד.

מנהלת מערת המכפלה פרסמה כי תפילות השבת וכן תפילת ההודיה לציון יום ירושלים יתקיימו ברחבת 'המדרגה השביעית', מחוץ למערת המכפלה.

מערת המכפלה (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)מערת המכפלה (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)

'המדרגה השביעית' היא המקום אשר עד אליו יכלו יהודים להגיע בעבר, כאשר נאסרה עליהם כניסה אל תוך המערה. חוק זה עמד בתוקפו במשך שבע מאות שנה של כיבוש מוסלמי ותורכי. לאחר מלחמת ששת הימים פג תוקפו של האיסור והותר ליהודים להיכנס אל תוך המערה למשך שעתיים בבוקר ושעה אחת בלילה. היתר זה הורחב עם השנים. בהמשך השנים הורה אלוף הפיקוד רחבעם זאבי לפוצץ את המדרגה השביעית כאות לשליטה הישראלית במקום ולהסיר את החרפה שמסמל המקום.

במערת המכפלה קיימים הסדרים כבר עשרים שנה. הסדרים אלו מחלקים בין יהודים למוסלמים את השטח וזמן התפילה במערת המכפלה. כללים אלה יוצרים לעיתים מצב שבו, גם בתאריכים מיוחדים לעם היהודי, היהודים מוצאים את עצמם בחוץ.

היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים מוסרת כי "בהתאם להמלצות ועדת שמגר נקבע כי לכל צד יינתנו מספר ימי חריג במהלך השנה. ימי החריג נקבעים בהתאם לבקשות המועצה הדתית הר חברון והווקף המוסלמי. במקרה זה המועצה הדתית לא ביקשה לקיים חריג."

תגיות:מערת המכפלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה