חדשות בארץ

סוף לתיבות הדואר המיתולוגיות?

רשות הדואר פועלת לצמצום משמעותי של מספר התיבות המוצבות בשכונות ● הסיבה: "דואר ישראל" מתאימה את עצמה לצורכי העידן החדש" בפועל, תושבים רבים שנזקקים עדיין לשירותי התיבות, נשארים ללא מענה לצורכיהם

אא

ליהיא שולוב, תושבת רחביה בירושלים, הייתה אובדת עצות. במסגרת עבודתה היה עליה להוציא דואר דחוף, אך תיבה אין. "הייתי צריכה לשלוח ערמה של מכתבים עם שיקים לספקים, ולא מצאתי תיבה פעילה באזור. זה פשוט ייאוש". זוהי ההשלכה של המדיניות החדשה בדואר ישראל: צמצום מספר התיבות בארץ לכדי מחצית.

בירושלים כבר החל מהלך הצמצום, ומתוך 344 תיבות שהיו בה, עכשיו פעילות רק 88 תיבות. למעשה, הרבה פחות מהמחצית שהובטח שתישאר, וכנראה כך יהיה גם בשאר הערים. על-פי יעד החברה, מתוך 4,000 תיבות בכל הארץ אמורות להישאר בשימוש רק 2,500 תיבות.

תיבות הדואר האדומות מוצבות בישראל מאז ימי השלטון הבריטי. עם התקדמות הטכנולוגיה ושינוי הרגלי שליחת הדואר, תיבות דואר רבות נשארו ריקות לחלוטין או למחצה, ומצב זה הביא להחלטה לצמצם באופן ניכר את פעילותן: "אנו פועלים לפרישה מחדש של התיבות האדומות ומסירים תיבות שהפעילות בהן מועטה עד אפסית. עם זאת, אנו מקפידים לפעול על פי תנאי הרישיון החדש של החברה, לפיהם יש להציב תיבת דואר אדומה במרחק שלא עולה על 1,500 מטרים מכל בית אב. יצוין כי רק כ–3% מדברי הדואר אותם מעבירה דואר ישראל, נשלחים באמצעות תיבות הדואר האדומות", כך נמסר מדוברות דואר ישראל.

אך מסתבר שעדיין, יש מי ששירותי הדואר נחוצים לו והצמצום מכביד עליו מאוד. בשכונת פסגת זאב, למשל, נותרו 2 תיבות (!) לשימוש של 20 אלף תושבים. יעל ענתבי ממועצת עיריית ירושלים הייתה הכתובת לתלונות עשרות תושבים. "זה אולי כשר, אבל מסריח. מקובל עליי שיצמצמו, כי אני מבינה שאנשים פחות משתמשים בדואר, אבל ללכת לקיצוניות הפוכה זו החלטה מאוד לא שירותית שפוגעת בתושבים", טוענת ענתבי.

תגיות:דואר ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה