פעילות הידברות

אין כמו בבית הידברות

מה ממתין לכם בבית הידברות? פירוט של מגוון הסדנאות והקורסים, כולל רשמים מהשטח

אא

עם היווסדותו של ארגון “הידברות“, היה ברור לכל הנותנים יד בדבר שמשהו גדול קורה פה. מיד עם הקמתו התברר כמה עצום ורב הצימאון בקרב הציבור היהודי לערוץ רוחני ולארגון שיאגד תחת כנפיו פעילויות, כנסים והרצאות. כחלק מתפיסת הארגון, החשיבות להיות כתובת לקהל הרחב לא הסתכמה בערוץ טלוויזיה וירטואלי, אלא במרכז יהודי רוחני של ממש: “בית הידברות“.

“בית הידברות“ הוקם מתוך הרצון להיות כתובת המאגדת פעילויות איכותיות וייחודיות לציבור הרחב, הדרכות מקצועיות ואישיות, הרצאות וימי עיון. מידי יום מהווה “בית הידברות” כמקום מפגש והעמקה בלימוד והעשרה בנושאים מגוונים, אקטואליים וחיוניים.

נושאי הדגל של “הידברות“ הם המרצים המרתקים. בזה אחר זה הפכו מרצי הארגון מאנשים אנונימיים לשם דבר בכל בית בישראל, ותרומתם לציבור היהודי מבחינת ידע, כלים וקרוב לבבות לא תסולא מפז. בשל הרצון להגיע לקהלים נרחבים, כמאמר הפסוק “ויפוצו מעיינותיך חוצה“, הובן הצורך באימון אנשים פוטנציאליים נוספים, וכך החל “בית הידברות“ במתן סדנאות להכשרת מרצים.

בימים אלו מסתיים הקורס השלישי להכשרת מרצים ועקב הביקוש הרב, אי“ה יחלו, לאחר החגים, לימודי המחזור הרביעי להכשרת מרצים. בקורס, זוכים המשתתפים בו למיטב המרצים בניהם הרב זמיר כהן, הרב שמחה כהן, הרב נתן רוזן וכן העשרה אומנותית מהאומנים חנן לדרמן ושמעון פרץ. תוך למידת תכנים חיוניים כגון עמידה מול קהל, שימוש נכון בקול, בניית בטחון עצמי והתמודדות עם פחד קהל, חזון אישי, אסטרטגיה ועוד, עוברים המשתתפים חוויה מעצימה ומהנה. כחלק מהלימוד הפרקטי, כל תלמיד בקורס זוכה להתנסות בעמידה מול מצלמה ולאחר מכן לקבל את הרצאתו המצולמת על גבי דיסק. עם תום הקורסים מתקיימים ימי עיון מרוכזים למתקדמים, כשחלק מתוך בוגרי הקורס משובץ לפעילויות במדיות השונות כמו האתר, ערוץ הטלוויזיה של “הידברות“, ובחוגי הבית בכל רחבי הארץ.

“את הפרסום על הקורס ראיתי במודעות רחוב ולאחר מכן במודעה בעיתון ‘הד העיר‘. לא תיארתי לעצמי שאיהנה כל כך... הן מבחינת ההרצאות, הן מבחינת האברכים והן מבחינת האווירה והתוכן“ מספר דביר ג’רבי, שסיים במחזור השני של קורס מרצים ומשם המשיך להשתלמות המהווה חלק ב’ למתקדמים. “הקורס נתן לי כלים חדשים כיצד לבנות הרצאה וחידד לי את ההבדלים בין הרצאה לשיעור ואיך לרתק את הקהל. אני ממליץ לכל מי שחושב להרשם לעשות זאת. זו חוויה עצומה, שאסור לוותר עליה, מבחינה לימודית, אישית וחברתית, ואני אדם מאוד סקפטי לא תיארתי לעצמי שאהנה כל כך“.

בנוסף לקורס להכשרת מרצים מפעיל “בית הידברות“ סדנאות מגוונות בשלל נושאים. כך לדוגמא, בקיץ הקרוב ייפתח בע”ה בבית הידברותפרויקט “שלום בית“- פרויקט ייחודי מסוגו הנותן העשרה לעוסקים בייעוץ זוגי ושלום בית תוך אפשרות להשתלב במערכת הידברות. בתחילה יעברו המשתתפים השתלמות מרוכזת בהשתתפות הרב זמיר כהן והרב שמחה כהן שתצייד אותם בכלים חיוניים לפתירת סוגיות שונות העולות בזוגיות. הקורס יכלול בין השאר את הנושאים הבאים: זוגיות של בעלי תשובה, נישואין שניים, אלימות במשפחה, טיפול בהתנגדויות וקשיים כלכליים במשפחה. כמו כן יעמיקו המשתתפים את הידע שלהם ביצירת קשר חיובי בין המטפל למטופלים תוך יצירת אמון ופתיחות בינהם. בוגרי הקורס שיעברו אותו בהצלחה יוכלו להשתלב, בשלב השני של פרויקט שלום בית, כנותני שירות בהידברות, תוך שהידברות תפנה אליהם זוגות המבקשים עזרה בשלום בית.

אם בשלום בית עסקינן, אחת הסיבות שמלכתחילה זוגות מגיעים למצב בו הם זקוקים לייעוץ היא בשל חוסר הכנה מספקת לקראת חיי הנישואין. החיים לא מלמדים אותנו למה לצפות וכיצד לנהוג במצבים כאלו ואחרים בתור זוג, ומתוך כך נולד הצורך בסדנא משותפת לשני בני הזוג בכדי לתת להם כלים לפני יציאתם לדרכם המשותפת יחד. אי“ה, ראש חודש סיוון, תפתח בבית הידברות סדנת הדרכה לחתנים וכלות טרום חתונה. הסדנא מורכבת מחמישה מפגשים בהם יילמדו הזוג על העצמה זוגית, בניית זוגיות עמוקה יציבה ושמחה ועוד וכן יזכו למבט רוחני על טהרת המשפחה. חשוב לציין כי הסדנא מתאימה גם לזוגות נשואים בתחילת דרכם החפצים בבילוי מעמיק ומשותף תוך העשרת חייהם המשותפים יחד ובניית העתיד.

ב“בית הידברות“ לא פוסחים על שלב משמעותי אחר במעגל החיים היהודי. בני המצווה אינם יוצאים מקופחים, ובשנה האחרונה מקבלים צעירים החוגגים 13 הדרכת חתנים. סדנת “מימי הנערות לימי הבגרות“ בעלת שמונה מפגשים של עד 15 נערים בקבוצה, מהווה תחנה חיונית בחייו של הילד לקראת קבלת עול המצוות. בני המצווה בסדנא מלווים על ידי מדריך צמוד שמקנה להם כלים עניינים כגון הכרת מונחים בסיסיים ביהדות, מה זה להיות יהודי, התמודדות עם דילמות בהליך ההתבגרות, חשיבותה ויישומה של מצוות כיבוד הורים, המשמעות והאחריות במעבר מחיי הילדות לנעורים, חשיבות קיום מצוות וביניהן הטלית, התפילין וסדר הנחתם. כל זאת ועוד לצד לימוד קטע הקריאה בתורה והתכנים שעליהם לדעת לקראת עלייתם לתורה לפי נוסח בית הכנסת של הנער. פרט לתכנים החשובים אותם רוכשים הנערים בסדנא ואלו המלווים אותם בכל חייהם הבוגרים, משמשת הסדנא גם כמפגש חברתי חווייתי ואיכותי להכרת בני נוער נוספים הנמצאים באותה נקודה, מה שמעניק לנער רשת ביטחון בעלת ערך מוסף.

מתוך ההכרה בחשיבות גידול הילדים והנוער לחינוך יהודי ערכי שמשפיע באופן משמעותי על חייהם הבוגרים, בית הידברות עתיד להפעיל בזמן הקרוב סדנא להנחיית הורים. מטרת הסדנה היא לחזק את הסמכות ההורית בעזרת ארגז כלים מעשיים להתמודדות ולהורות נכונה בשלבים שונים בחיי הילדים מהינקות ועד לבגרות. תכני הסדנאות יכללו בין השאר נושאים כמו גבולות, בעיות משמעת, תקשורת ושיח נכון עם הילדים, טיפוח עצמאות ואחריות אצל הילד ובניית ביטחון עצמי ודימוי עצמי.

מעבר לסדנאות המעשירות מספק בית הידברות שירותי בדיקת מזוזות על ידי הרב משה כהן, “המביט במזוזות“. שמו של הרב כהן הולך לפניו בשל מיומנותו לבחון את מזוזות הבית או בית העסק המבקש שירות, תוך בחינה מעמיקה של סוגיות כגון שלום בית, פרנסה, זיווג, בריאות גוף ונפש ופוריות, ומיקוד האדם באופן הספציפי לחייו.

ביקור ב”בית הידברות” מראה שאין רגע דל ושהארגון אינו קופא על שמריו, שכן מעבר לכל השירותים והסדנאות המתקיימים בו, משמש בית הידברות כחממה לערבי נשים מרוממים ומחזקים עם הרב זמיר, הרב פנגר, הרבנית ימימה מזרחי, ענת בן ארי, ואומניות רבות וטובות. אין זה פלא שבכל פעילות וסדנא גודשים אנשים מכל קצוות הארץ. האווירה הנעימה, המשפחתית והחמה ב“בית הידברות“ לצד הביטחון והניחותא השוררים בו, הפכו את “בית הידברות” למרכז מרכז רוחני יהודי ייחודי מסוגו.

ראו הוקסמתם!

תגיות:הידברותקורסיםסדנאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה