חדשות בעולם

שר החוץ האיראני: "לא נשנה את דוקטרינת הגרעין"

שר החוץ של איראן, עבאס עראקצ'י פרסם הצהרה בה טען כי איראן לא פועלת להשגת נשק גרעיני. כמו כן, הדגיש כי מיצרי הורמוז יפתחו לתנועה "בהתאם לאינטרסים של מדינתו"

עראקצ'י (קרדיט: shutterstock)עראקצ'י (קרדיט: shutterstock)
אא

שר החוץ האיראני, עבאס עראקצ'י, שוחח היום (רביעי) עם אל ג'זירה, ואמר כי "המנהיג העליון החדש טרם הביע בפומבי את דעתו בנושא הגרעין. עם זאת, הדוקטרינה של איראן נגד פיתוח נשק גרעיני לא תשתנה באופן משמעותי".

על פי עראקצ'י, "המנהיג העליון לשעבר, אייתוללה עלי חמינאי, שנהרג בתחילת מלחמת ארה"ב-ישראל נגד איראן, התנגד לפיתוח נשק להשמדה המונית בפתווה, או צו דתי, שהונפק בתחילת שנות ה-2000". 

האיראנים טוענים כימדינות המערב, כולל ארה"ב וישראל, האשימו במשך שנים את טהרן בחיפוש אחר נשק גרעיני, בעוד שהרשויות האיראניות אמרו שתוכנית הגרעין שלהן מיועדת אך ורק למטרות אזרחיות.

עראקצ'י אמר כי "פתווות תלויות במשפטן האסלאמי המוציא אותן", והוסיף כי הוא עדיין לא במצב לשפוט את השקפותיו המשפטיות או הפוליטיות של מוג'טבה חמינאי, המנהיג העליון החדש של איראן.

באשר לסגירת המעבר במיצרי הורמוז, צעד הפוגע בכלכלה העולמית, אמר שר החוץ האיראני: "אני מאמין שלאחר סיום המלחמה, מדינות הגובלות במפרץ צריכות לנסח פרוטוקול חדש למצרי הורמוז, כדי להבטיח מעבר בטוח דרך נתיב המים הצר, בתנאים מסוימים ובהתאם לאינטרסים האיראניים והאזוריים".

יש לציין כי דרך מיצרי הורמוז עוברת חמישית מהנפט והגז הנוזלי העולמי. האיראנים הודיעו כי לא יאפשרו מעבר של "אפילו לליטר נפט אחד שיגיע לארה"ב, ישראל ושותפותיהן". אתמול ציין יו"ר הפרלמנט של איראן, מוחמד באקר קאליבא, כי "מצב מיצרי הורמוז לא יחזור למצבו שלפני המלחמה".

עקבו אחרינו ב-News
תגיות ועדכונים:

היו שותפים בזיכוי הרבים הגדול בעולם וקבלו את פרק התהילים האישי שלכם המסוגל לשמירה והגנה. לחצו כאן

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים