חדשות בעולם

מזכ"ל חיזבאללה: "לא נתפרק מנשקנו כפי שרוצות ישראל וארה"ב"

מזכ"ל חיזבאללה נעים קאסם נאם בלבנון וטען כי "ארה"ב וישראל רוצות אפוטרופסות על לבנון". בעוד שלושה ימים, תום השנה האזרחית, יפוג האולטימטום של ישראל לפיו על ארגון הטרור למסור את נשקו

חייל בצבא לבנון במחסום ברובע הדאחייה (צילום: שאטרסטוק)חייל בצבא לבנון במחסום ברובע הדאחייה (צילום: שאטרסטוק)
אא

מזכ"ל חיזבאללה נעים קאסם נאם לפנות ערב (ראשון) בלבנון והתייחס, ולא בפעם הראשונה, לאולטימטום לפיו על ארגונו להתפרק מנשקו עד לתום השנה האזרחית, בעוד שלושה ימים.

קאסם האשים את ישראל וארה"ב בניסיון לשלוט בלבנון ודחה את הדרישה, שכזכור היא חלק מהסכם הפסקת האש, למסור את הנשק לידי צבא לבנון. לדבריו, "לבנון נמצא בלב הסערה ובחוסר יציבות בגלל ארה"ב וישראל. הן רוצות אפוטרופסות. הפירוק מנשק הוא תוכנית ישראלית-אמריקנית, ולא הגיוני לרכז את הנשק תחת המשך תקיפותיה של ישראל בלבנון".

מזכ"ל חיזבאללה הוסיף כי "ההתנגדות התחייבה ולבנון דבקה בתוכן ההסכם, בעוד שישראל ממשיכה להפציץ ולהסתער על דרום לבנון. אל תבקשו מאתנו דבר. לבנון כבר לא נדרשת לעשות שום פעולה בשום רמה לפני שישראל תעשה את מה שהיא צריכה לעשות".

קאסם לא הסתפק בכך ותקף גם את ממשלת לבנון: "ישראל ממשיכה לבצע חיסולים, תקיפות אוויריות וחדירות ביטחוניות, תוך שהמדינה הלבנונית נמנעת מלהגיב או להגן על ריבונותה. ממשלת לבנון מעניקה לישראל 'ויתורים' ואינה מתעמתת עם ההפרות הללו. הלחץ המופעל על הצבא הלבנוני נועד לגרום לו לפעול בברוטליות שתוביל למלחמת אחים ועימות פנימי"

לסיום הוסיף קאסם: "מלחמה לא מאיימת עלינו, נעמוד איתן, נגן על עצמנו ועל לבנון, לא נתפרק מנשקנו כפי שרוצות ישראל וארה"ב".

עקבו אחרינו ב-News
תגיות ועדכונים:

היו שותפים בזיכוי הרבים הגדול בעולם וקבלו את פרק התהילים האישי שלכם המסוגל לשמירה והגנה. לחצו כאן

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים