חדשות בארץ

מתקדם ובעל טווח ירי של 40 ק"מ: התותח "הרועם" נכנס לשירות בצה"ל

חיל התותחנים קיבל את התותח החדש - ה"רועם", הנע על גלגלים ופגזיו נטענים אוטומטית. הוא יחליף בהדרגה את התותח שנע על זחלים. גדוד מבצעי ראשון יהיה כשיר מבצעית עד הסתיו

התותח החדש (צילום: דובר צה"ל)התותח החדש (צילום: דובר צה"ל)
אא

התותח החדש של צה"ל, "הרועם" נמסר רשמית לחיל התותחנים. כך מסר היום (רביעי) צה"ל. עד תחילת הסתיו תסתיים הכשרת הגדוד הראשון בחיל, שיפעיל את הכלי החדש, וההערכה היא כי בתוך שלוש שנים תפעל גם חטיבה אחת מלאה. תותחי "הרועם" יחליפו את כלל התותחים של צה"ל בתוך כעשור.

התותח החדש פותח ויוצר על ידי מפעל אלביט-מערכות ביקנעם. מלאכת הפיתוח, הייצור והבדיקה ערכה שש שנים וכל הפרויקט הוא תוצר ישראלי, "כחול לבן". הרועם נע על גלגלים ולא על זחלים, הוא בעל טעינה אוטומטית של הפגזים, המגיעים במחסנית של שמונה פריטים.

התותח מופעל על ידי שלושה אנשי צוות ולא שבעה כמו יתר התותחים הפעילים בחיל, טכנולוגיית ההפעלה, השליטה והבקרה היא מהמתקדמות בעולם, קצב האש הוא שמונה פגזים בדקה וטווח הירי שלו מגיע ל-40 קילומטרים. 

על פי דיווח בויינט, התותח החדש יעבור בשבועות הקרובים מטווחי ירי, יולבשו עליו רכיבים צה"ליים, והוא יעבור סדרת בדיקות יסודיות של חיל הטכנולוגיה והאחזקה. במקביל, הצוות הראשון שצפוי לקבל אותו יתחיל לעבוד עליו ובתוך כשבוע כבר ישרת מבצעית. בתחילת הסתיו הקרוב תושלם מלאכת הסבת הגדוד הסדיר הראשון ללחימה עם התותח החדש. מדובר בגדוד 405 מחטיבת האש 282.

חטיבת אש ראשונה על בסיס ה"רועם" תהיה מבצעית תוך שלוש שנים, ועד לסוף העשור כל גדודי הארטילריה הסדירים של צה"ל ישתמשו בתותח החדש. ה"ישנים" יחסית יעברו לחטיבות המילואים.

עקבו אחרינו ב-News
תגיות ועדכונים:

היו שותפים בזיכוי הרבים הגדול בעולם וקבלו את פרק התהילים האישי שלכם המסוגל לשמירה והגנה. לחצו כאן

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים