חדשות בעולם

זעם על ביידן: האם זו הסיבה שבגללה נאס"א נטשה אסטרונאוטים בחלל?

זעם על ממשל ביידן סביב השאלה מדוע שני אסטרונאוטים שנשלחו למשימה בת חודש, תקועים בתחנת החלל כבר שמונה חודשים

אילון מאסק ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ אילון מאסק ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ
אא

האם סיבות פוליטיות מעורבות בהחלטות של סוכנות החלל נאס"א, באשר להשארת שני אסטרונאוטים בתחנת החלל - למשך יותר משמונה חודשים? זו בדיוק הטענה של אילון מאסק, שהצליחה להרעיד את אמות הספים של העולם בשבוע האחרון. 

משחק חילופי האשמות נוצר סביב השאלה מי אחראי להשארת האסטרונאוטים שם - במשדר מיוחד עם הנשיא דונלד טראמפ, ששודר ברשת פוקס ניוז. 

אילון מאסק טען כי האסטרונאוטים סוניטה וויליאמס ובארי וילמור הושארו בתחנת החלל מסיבות 'פוליטיות' ואמר כי 'ביידן עומד להשאיר אותם בחלל'. מי שהצטרף לדיון הסוער הוא לא אחר מאשר מפקד לשעבר בצבא ארה"ב בשם רודי רידולפי, שאמר כי "השנאה הזדונית של ממשל ביידן לאילון מאסק, השפיעה על האופן שבו נאס"א טיפלה במצב".

בנאס"א טוענים כי בעיות טכניות רבות שהתגלו בקפסולה של האסטרונאוטים, הן אלו שמונעות את חזרתם לכדור הארץ - אולם רידולפי בעצמו מצטרף להאשמות נגד ביידן, וטוען כי צוות חדש אמור היה להחליף אותם חודש לאחר שהגיעו לחלל, וזה לא קרה משום שבין נאס"א שהמנכ"ל שלה הוא מאסק לבין ממשל ביידן - הייתה מערכת יחסים שנויה במחלוקת. 

מאז אותה החלטה באוגוסט, תאריך החזרה של וויליאמס ווילמור שונה מספר פעמים. נכון לעכשיו, נאס"א שואפת להחזיר אותם הביתה בסביבות ה-19 או ה-20 במרץ. עד אז, מה שהיה צריך להיות משימה בת שמונה ימים יתארך ליותר מתשעה חודשים. השבוע כתב מאסק ברשתות החברתיות כי "SpaceX יכול היה להחזיר אותם לפני מספר חודשים. הצעתי זאת ישירות לממשל ביידן, והם סירבו. החזרה נדחתה מסיבות פוליטיות".

עקבו אחרינו ב-News
תגיות ועדכונים:

היו שותפים בזיכוי הרבים הגדול בעולם וקבלו את פרק התהילים האישי שלכם המסוגל לשמירה והגנה. לחצו כאן

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים