מעניין

אשליה אופטית מסחררת שמאתגרת את חוש הראייה

לא נמאס לכם מאתגר השמלה הכחולה-שחורה-זהב? הנה אתגר ויזואלי נוסף. אזהרה: יש סיכוי טוב שלאחריו, לא תצליחו לראות צבעים (למעט שחור-לבן)

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

האשליה החדשה שמשגעת את הרשת ביממה האחרונה, וסוחפת אחריה מאות אלפי צפיות ותגובות נרעשות: מדובר בטכניקה עתיקת יומין שהרעיון העומד מאחוריה הוא סדרה של קווים בצבעי אדום, ירוק ושחור - שמיקוד רציף בהם, נוטל מאיתנו את היכולת לזהות צבעים שאינם נכללים בקטגוריית שחור-לבן. 

מי שפיתח את הטכניקה הייחודית הזו הוא פסיכולוג אמריקני. הלה טען כי די ב-15 דקות של התמקדות בציורים הללו, כדי לגרום לאדם לתעתועי ראייה כגון זיהוי אנשים או חפצים 'ירוקים',  או ראיית הצבעים שחור ולבן בלבד למשך כמה שעות.

סקרנים לנסות? בבקשה. אבל ראו הוזהרתם: אל תתמקדו ב'יצירות המופת' למעלה מ-15 דקות (ואם כבר הרחקתם לכת ולקחתם את הסיכון, לפחות שתפו אותנו בהרגשה).

בשלב הראשון, הביטו בקווי השחור-לבן, במשך מס' דקות: 

כעת הביטו בפסי האדום-שחור:

 

בשלב השלישי, כל שנותר לכם לעשות הוא להתמקד לאורך כמה שניות בציור האחרון:

עכשיו, התבוננו על כל הפסים כולם למשך שניות אחדות, ושימו לב כי לאט לאט הפסים ייראו לכם 'ורדרדים' או אפילו 'ירקרקים', בקצוות. נו, מה אתם אומרים? 

ישנם גולשים הטוענים כי מדובר באותו אפקט כשל אתגר השמלה הכחולה-שחורה-זהובה, שרבים התקשו להחליט באיזה צבע היא בדיוק:

אז למה זה קורה לנו? למעשה, לא מעט ספקולציות הועלו על ידי אנשי מקצוע משטחי התמחות שונים, אחת מהן גורסת כי צפייה ממושכת באתגרים 'אופטיים' מעין אלו, גורמת לפגיעה במוקדי זיכרון ולימוד חשובים במוח, שתפקידם הוא לקלוט אותות מהסביבה ולפענח אותם. 

תגיות:מענייןאשליה אופטיתצבעים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה