חדשות בארץ

סגירת מעגל ברפיח: חוסל ראש מטה הגדה של חמאס, שביצע פיגועים בישראל

המחבל יאסין רביע חוסל ברפיח, יחד עם חאלד נגאר, בכיר נוסף במטה הגדה. נגאר ביצע בעבר פיגועים בישראל, ושוחרר בעסקת שליט. בין אותם הפיגועים שביצע היה רצח שולי הר מלך, בעלה של חברת הכנסת לימור סון הר מלך

תקיפה ברפיח, ארכיון (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)תקיפה ברפיח, ארכיון (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

שני מחבלים בכירים בחמאס חוסלו אמש ברפיח. כך אישר היום (שני) דובר צה"ל. בתקיפה, שבוצעה בשכונת תל א-סולטאן שבצפון-מערב רפיח, חוסלו יאסין רביע, ראש מטה הגדה של חמאס וחאלד נגאר, בכיר במטה הגדה.

צה"ל הדגיש כי מטה הגדה של חמאס "אחראי על הכוונה, מימון ותמיכה בהוצאת פיגועים בשטחי יהודה ושומרון ובפנים הארץ". נגאר, לפי הצבא, היה "בכיר במטה הגדה חמאס, שהכווין פיגועי ירי ומתווי טרור נוספים ביהודה ושומרון, ועסק בהעברות כספים שיועדו לטרור עבור חמאס ברצועת עזה. בעברו ביצע כמה פיגועים רצחניים, ובהם פיגועים בשנים 2003-2001 שבהם נרצחו אזרחים ישראלים ונהרגו ונפצעו חיילים נוספים".

המחבל חאלד נאג'ר שחוסל הלילה היה חבר ב"חולית סילוואד" (כפר ליד עפרה) שרצחה את צבי גולדסטיין הי"ד ליד עפרה, ביצעה פיגוע ליד אל מועייר שם רצחה את שולי הר מלך הי"ד, שאלמנתו לימור נפצעה קשה בפיגוע ומכהנת כיום כחברת כנסת. חאלד עצמו פיקד גם על רצח אסתר גאליה הי"ד בסמוך לרימונים. על שמה של אסתר קרויה גבעת מעוז אסתר סמוך לכוכב השחר.

המחבל יאסין רביע, במקור מהכפר מזרעה אל גרבייה צפונית לרמאללה, היה חבר בחולית כובר שרצחה את החיילים רז מינץ ולי נחמן אקוניס הי"ד. 

כאמור, נגאר היה בחוליה שרצחה את שולי הר מלך, בעלה של חברת הכנסת לימור סון הר מלך. היא הגיבה לכך ואמרה כי "התחושות מעורבות. מצד אחד יש הקלה גדולה על כך שהוא חוסל ולא יוכל יותר לפקד על רצח יהודים, אך מצד שני ההבנה שאנחנו מוכרחים ללמוד את השיעור הכואב, כי את הנעשה אין להשיב ושחרורו בעסקת שליט אפשר לו לחזור ולרצוח יהודים נוספים. ההשלכות היו חד-משמעיות וברורות, ולוחמינו נאלצו לרדוף את אותם מחבלים, שוב, במרחק של 20 שנה. היום הוא עוד שלב בסגירת המעגל שלי ושל עם ישראל באויביו".

הר מלך הוסיפה: "אותו מחבל פיקד על חוליה שרצחה עוד חיילים, הוא קיבל שבעה מאסרי עולם ובבית המשפט ביקש לשאת נאום ששם אמר ש'אנחנו אומה חלשה ויש לנו סבלנות לחטוף חיילים עד שאחרון הפעילים ישוחרר'. 20 שנה אחרי צה"ל ולוחמינו פוגשים אותו ברפיח".

יואב מינץ, אביו של לוחם ומפקד דוכיפת סמ"ר רז מינץ הי"ד, הגיב על החיסול של רביע, שהיה שותף לירי בבנו  בנובמבר 2001, בגזרת רמאללה, במהלך האינתיפאדה השנייה: "קבלתי בהתרגשות את הידיעה על חיסולו של בכיר חמאס יאסין רביע. מודה שהידיעה ריגשה אותי, ממקום של סגירת מעגל, כי אמרתי כבר אז: 'מי שרצח אדם צריך להיענש בגזר דין מוות'. באירוע של רז, ישבו ברכב הגנוב שממנו בוצע הירי ארבעה בני עוולה, ובהם ג'אסר איסמעאיל ברגותי שביצע את הירי. ברגותי נשלח לתשעה מאסרי עולם ורביע ככל הזכור לי 'רק' לשניים. ככל הידוע לי שניהם שוחררו בעסקת שליט. החיסול הוא סוג של סגירת מעגל, רק חבל שזה לקח כל כך הרבה זמן".

תגיות:חיסול ממוקדרפיח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה