חדשות בארץ

8 מחבלי חיזבאללה חוסלו בלבנון; רקטה פגעה בחניון בית ספר בעוטף

מאז הבוקר ביצע חיל האוויר מספר תקיפות בדרום לבנון וחיסל בסך כל 8 מחבלים. טילי נ"ט פגעו במבנים באביבים ובמרגליות. שר הביטחון יואב גלנט ברפיח: "היעד להשבת החטופים ולפירוק החמאס מתחדד בפעולה ברפיח"

נפילת רקטה במלכיה (צילום: Ayal Margolin/Flash90)נפילת רקטה במלכיה (צילום: Ayal Margolin/Flash90)
אא

רקטה ששוגרה מעזה נפלה אחר הצהריים (ראשון) בחניית בית ספר בקיבוץ סעד שבעוטף עזה. לא היו נפגעים בגוף, ונגרם נזק לרכב. במקביל, דווח על נפילות בשטחים פתוחים בגליל העליון וטיל נ"ט פגע בבית במושב אביבים. דווח על נזק במקום, ואדם אחד נפגע קל. טיל נ"ט נוסף פגע במבנה ביישוב מרגליות ורקטה נפלה במלכיה.

כלי טיס של חיל האוויר פעלו היום מספר פעמים בדרום לבנון וחיסלו בסך הכל, מאז הבוקר, שמונה מחבלי חיזבאללה. מחבל אחד חוסל בזמן שיצא מתוך מבנה צבאי של ארגון הטרור באזור א-נאקורה. זמן קצר לאחר מכן כלי הטיס חיסל את אותו מחבל. חיסול דומה בוצע בכפר חולא.

בנוסף, חוסלו שני מחבלים נוספים שזוהו פועלים באזור עייתא א-שעב. ארבעה נוספים הותקפו בקרבת הגבול. לפי דובר צה"ל, במהלך היום זוהו כ-30 שיגורים משטח לבנון.

שר הביטחון יואב גלנט ללוחמים ברפיח: "המאמצים להשבת החטופים נמשכים גם ברגעים אלה"

שר הביטחון יואב גלנט סייר היום ברצועה ונפגש עם מקפדים ולוחמים ברפיח. הוא התייחס לשיגורים לעבר מרכז הארץ, שבוצעו מאזור אליו טרם נכנס צה"ל בעיר העזתיתה דרומית. לדברי גלנט, "הירי מרפיח היום הוא הוכחה שצה"ל חייב לפעול בכל מקום שבו חמאס נמצא וכך יהיה. היעד להשבת החטופים ולפירוק החמאס מתחדד בפעולה ברפיח".

דברים כמעט דומים השמיע יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, שסייר היום בקיבוץ כרם שלום, מושב יתד וקיבוץ ניר עוז, יחד עם ח"כ אלון שוסטר ויו"ר המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני.

בסיום התייחס גנץ לירי היום מרפיח ואמר: "הירי מרפיח היום מוכיח כי צה"ל חייב לפעול בכל מקום שבו חמאס נמצא. וכך יהיה. העולם צריך לדעת - מי שמחזיק בחטופינו, מי שיורה על ערינו, מי שמפיץ טרור - הוא האחראי. מרצחי חמאס הם פושעי מלחמה. נבוא עם כולם חשבון, במוקדם או במאוחר".

הערב יתכנס הקבינט לדיון במספר סוגיות, בין היתר חידוש המשא ומתן מול חמאס. שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר לקראת הדיון: "מדינת ישראל לא יכולה לקבל ירי על תושבי שדרות והעוטף.,‏ לא יכולה לקבל ירי על המרכז, ‏לא יכולה לקבל שחמאס מחזיק בחטופינו, ו‏לא יכולה לקבל שהחמאס עוד חי ובועט".

לדבריו, המטח דווקא מסמל על כך שארגון הטרור בלחץ: "הכניסה לרפיח חשובה מאד, דחפתי לכך והתגובה של חמאס בירי למרכז נובעת מכך שהם בלחץ, הם מרגישים את הלחץ הצה"לי על הצוואר". סמוטריץ' קרא לכבוש את רפיח כולה "עכשיו", ולהשיג שליטה מלאה של צה"ל בכל רצועת עזה. לדבריו, "‏רק כך נשיב את הביטחון, רק כך נשיב את החטופים".

תגיות:בני גנץיואב גלנטמלחמת חרבות ברזלשיגור רקטות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה