חדשות בארץ

צה"ל פועל בלב העיר רפיח, יורטו כטב"מים ששוגרו לצפת ולאילת

הפלסטינים מדווחים על חילופי אש כבדים בלב העיר העזתית, בעקבות הרחבת התמרון הקרקעי בעיר. המיליציה הפרו איראנית בעיראק נטלה אחריות על שיגורים לאילת ולצפת

פעילות ברצועה (צילום: דובר צה"ל)פעילות ברצועה (צילום: דובר צה"ל)
אא

הפלסטינים דיווחו היום (שישי) על התרחבות התמרון הקרקעי של צה"ל אל תוך העיר רפיח, ועל חילופי אש כבדים במרחב. עד כה, צה"ל אישר כי הוא פועל במזרח העיר והתקדם אל הצד הצפון מערבי שלה. יש לציין כי אתמול אישר דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, בשיחה עם התקשורת הזרה, כי ידוע שהחטופים ברפיח וזו הסיבה העיקרית לפעילות הקרקעית הנרחבת.

דובר צה"ל עדכן הבוקר כי אוגדה 162 ממשיכה לפעול במרחב רפיח. לאורך היממה האחרונה לוחמי צוותי הקרב של חטיבות 401, גבעתי והנח"ל סרקו אחר אמצעי לחימה ותשתיות של חמאס באזור. כחלק מהסריקות, איתרו הכוחות והשמידו מחסני אמל"ח לצד פירים ותשתיות טרור נוספות.

בנוסף, כוחות אוגדה 98 ממשיכים לפעול בלב ג׳באליה שבצפון רצועת עזה. כחלק מפשיטות ממוקדות על תשתיות טרור במרחב, לוחמי צוותי הקרב של חטיבות 7, 460 והצנחנים חיסלו עשרות מחבלים, השמידו עמדות שיגור לצד פירים תת קרקעיים. במקביל, הכוחות איתרו אמצעי לחימה רבים, ביניהם מטענים, פצצות מרגמה, קלאצ'ניקובים, רובי צלפים ועוד. 

כוחות אוגדה 99 ממשיכים בפעילות במרכז הרצועה. במהלך היממה האחרונה, כוחות האוגדה בשיתוף חיל האוויר חיסלו חוליית מחבלים אשר ביצעה שיגורים לעבר לוחמי צה"ל ברצועה. לוחמי צוות הקרב של חטיבה 679 זיהו מספר תצפיתני אויב בקרבת הכוחות ובשיתוף כלי טיס של חיל האוויר וירי טנקים וחיסלו אותם. בפעילות נוספת סגרו הכוחות מעגל על מחבל שזוהה מבצע ירי מרגמות לעבר הלוחמים במרחב. ערוץ "אל-אקצא" של חמאס דיווח כי כוחות צה"ל מתקדמים לעבר בית החולים כמאל עדוואן שבבית לאהיה.

לאחר ארבעה חודשים: שיגורים לאופקים

הלילה זוהו שני שיגורים שחצו ממרחב העיר עזה לאזור דרום הארץ ונפלו בשטח פתוח ליד אופקים. זו הפעם הראשונה לאחר ארבעה חודשים שרקטות משוגרות לעבר העיר. אזעקות הופעלו גם ביישובים בטחה, תדהר, ברוש ותאשור, שליד אופקים.

כטבמ"ים שוגרו מעיראק אל אילת וצפת

הלילה ירט צה"ל שני כטב"מים שנורו לעבר העיר אילת. הירוט בוצע בשטח פתוח, ועל פי פיקוד העורף לא הופעלה אזעקה מאחר ולא היה סיכון לאוכלוסייה.

לפנות בוקר יורט כטב"ם ששוגר ממזרח לעבר רמת הגולן. כטב"ם נוסף נכנס לשטח ישראל ויורט מעל צפת. רסיסי ירוט נפלו בשטח פתוח ובמקום פרצה שריפה. לא דווח על נזק או נפגעים. מצה"ל נמסר כי האירוע מתוחקר.

מיליציית "ההתנגדות האיסלאמית בעיראק", קבוצה המורכבת ממיליציות פרו-איראניות, לקחה אחריות על "תקיפה באמצעות שני כטב"מים של מטרה חיונית באילת".

תגיות:כטב"מים מעיראקצפתמלחמת חרבות ברזלעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה