חדשות בארץ

דיווח פלסטיני: חוסל בכיר חמאס בעזה; מטחים כבדים אל הצפון

ארגון הטרור הודיע כי צה"ל חיסל את דיאא' א-דין א-שרפא, סגן מפקד כוחות הביטחון הלאומי של חמאס. חוסל גם מפקד גדוד בית חאנון. עשרות רקטות ומספר כטב"מים שוגרו לצפון. ראש הממשלה נתניהו על המאבק בחיזבאללה: "יש לנו תוכניות מפורטות, חשובות, אפילו מפתיעות"

יירוטים היום מעל צפת (צילום: David Cohen/Flash90)יירוטים היום מעל צפת (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

התקשורת הפלסטינית דיווחה הערב (חמישי) שהחמאס אישר את חיסולו על ידי צה"ל של דיאא' א-דין א-שרפא, סגן מפקד כוחות הביטחון הלאומי של ארגון הטרור ברצועת עזה. הבכיר, שדרגתו מקבילה לדרגת אלוף בצה"ל, חוסל במרכז העיר עזה במהלך הבוקר.

משרד הפנים והביטחון הלאומי של חמאס בעזה הודיע כי הוא "נהרג בתקיפת מטוס קרב ישראלי במהלך סיור במרכז העיר עזה". לפי המשרד, ארבעה קצינים נוספים שהתלוו אליו נפצעו.

במקביל, דובר צה"ל אישר הערב כי צה"ל ושב"כ חיסלו את מפקד גדוד בית חאנון של חמאס, במרחב תת קרקעי בג'באליה.

על פי צה"ל, לוחמי צוותי הקרב של אוגדה 98 וכוחות מיוחדים מחיל האוויר ומיחידת יהל"ם, חיסלו במרחב תת קרקעי את המחבל חסין פיאצ׳, שהיה אחראי על מתווי נ״ט רבים ששוגרו לשטח מדינת ישראל במהלך המלחמה, וכן על שיגורי פצמ"רים רבים לעבר יישובי צפון העוטף.

עשרות שיגורים מדרום לבנון אל צפון הארץ

חיזבאללה שיגר במשך היום עשרות רקטות ומספר כטב"מים אל יישובי הצפון ומוצבי צה"ל, בגולן, באצבע הגליל ובגליל המרכזי. לראשונה שוגרו רקטות לאיילת השחר וצה"ל אישר כי זוהו כ-30 שיגורים ליישוב. מרבית הרקטות יורטו, היתר נפלו בשטחים פתוחים. לא דווח על נפגעים בצפון, אולם במספר מקומות פרצו שריפות. טיל פגע במבנה במושב שתולה וכטב"ם התפוצץ בקריית שמונה. לא היו נפגעים.

כזכור, צה"ל אישר בצהריים כי האחראי על תשתית ייצור אמצעי לחימה אסטרטגיים של חיזבאללה חוסל בדרום לבנון. החיסול בוצע על ידי כלי טיס של חיל האוויר, שתקף את הרכב בו נסע המחבל מחמד עלי נאצר פראן, באזור נבאטיה. המחבל עסק בשנים האחרונות בייצור אמצעי לחימה ייחודיים של חיזבאללה, וחלק מהתשתיות עליהן היה אחראי בדרום לבנון הותקפו במהלך החודשים האחרונים.

ראש הממשלה סייר בצפון

ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך היום ביקור בפיקוד הצפון. במהלך הביקור, ראש הממשלה קיבל סקירה מבצעית ממפקד פיקוד צפון, האלוף אורי גורדין, על הפעילות ההתקפית וההגנתית בגזרה. בנוסף, ראש הממשלה שוחח עם אלוף הפיקוד ומפקדי האוגדות על התוכניות המבצעיות בזירה.

בתום הסיור הצהיר ראש הממשלה: "אנחנו פועלים כל הזמן בחזית הצפון. עד עכשיו חיסלנו מאות פעילי חיזבאללה, ועוד היד נטויה - גם היום. יש לנו תוכניות מפורטות, חשובות, אפילו מפתיעות. אבל אינני משתף את האויב בתוכניות הללו, שנועדו לעשות שני דברים: א׳ - להחזיר את הביטחון לצפון, ושנית - להחזיר את התושבים בבטחה לבתיהם. אנחנו נחושים להשיג את שני הדברים גם יחד".

תגיות:עזהחיסול ממוקדבנימין נתניהוסיור בצפון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה