חדשות בארץ

אכזריות מחבלי החמאס: פורסם סרטון חטיפת התצפיתניות

מטה משפחות החטופים התיר את פרסום הסרטון בתקשורת לאחר שהמשפחות צפו בו. הסרטון מתעד את היחס המשפיל והאלימות כלפי החיילות שנחטפו לעזה. אימא של אחת מהן: "לא יכולה לתאר מה אני רואה בעיניים של הבת. אלה מראות שקשה להסביר"

מוצב נחל עוז (צילום: דובר צה"ל)מוצב נחל עוז (צילום: דובר צה"ל)
אא

מטה משפחות החטופים פרסם הערב (רביעי) את סרטון החטיפה של התצפיתניות שנחטפו מבסיס נחל עוז, כפי שתועדה ממצלמות הגוף של מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר. הסרטון שהותר לפרסום נערף וקוצר, ופורסם לאחר אישור הורי התצפיתניות.

הסרטון מתאר את איזוקן של חמש מתוך שבע התצפיתניות שנחטפו על ידי מחבלי חמאס רבים. הן חבולות ומדממות והפחד בעיניהן. הן סופגות מטר של קללות ואיומים במוות. כשאחת מהן, לירי אלבג, ביקשה "מישהו שמדבר אנגלית". המחבל השיב לה באיום נשק: "שקט!".

התצפיתניות לירי אלבג, קרינה ארייב, אגם ברגר, דניאלה גלבוע ונעמה לוי נלקחו לעזה ועד היום שוהות בשבי. בסך הכל נחטפו שבע תצפיתניות לרצועת עזה בעודן בחיים. אורי מגידיש חולצה על-ידי כוחות צה"ל לאחר 23 ימים בשבי, נועה מרציאנו הי"ד נרצחה על-ידי מחבלי חמאס בעודה בשבי, וגופתה חולצה על-ידי צה"ל לקבורה בישראל.

בסרטון תועד מחבל הפונה אליהן ואמר: האחים שלנו מתו בגללכן - נירה בכן כולכן!". לאחר מכן נראים המחבלים מתפללים לצד הבנות האזוקות מאחור. בהמשך הסרטון נראים המחבלים מובילים את התצפיתניות לג'יפ - כשברקע קולות ירי כבד. בסיום הסרטון נראות התצפיתניות בתוך הג'יפ, במה שנראה כסרטון שפורסם מטלגרם של אחד העזתים.

עם פרסום הסרטון, ממטה משפחות החטופים נמסר: "תסתכלו להן בעיניים. בהחלטת הוריהן של חמש התצפיתניות שנחטפו מבסיס נחל עוז, ועדיין נמצאות בשבי חמאס, מטה משפחות החטופים משחרר כעת לציבור ולתקשורת את סרטון החטיפה של הבנות, כפי שתועד ממצלמות הגוף של מחבלי חמאס ב-7/10. הסרטון הקשה הוא מציאות חייהן של אגם, דניאלה, לירי, נעמה, קרינה ו-123 חטופים נוספים כבר 229 ימים. אין משימה גדולה יותר, אין ניצחון משמעותי יותר ואין סיכוי להחזיר את התקווה לישראל ללא השבת כולם - החיים לשיקום והנרצחים לקבורה".

שירה אלבג, אמה של התצפיתנית לירי, אמרה לכאן רשת ב': "הוא קשה מאוד לצפייה. רואים שם את הבנות, אחרי שהן נכנסו למיגונית, ועוד אחרי שכבר החברות שלהן נרצחו. נכנסות כמויות אדירות של מחבלים שמתנהגים אליהן בברוטליות ובאלימות קשות, ומדברים אליהן בשיח מאוד לא נעים ומאוד אלים. זה שיח שאנחנו מפחדים ממנו".

האם הוסיפה: "הבנות ישבו בערך שעתיים בתוך המיגונית אחרי שהמחבלים כבשו את הבסיס. הן אזוקות וקשורות כשכל חברותיהן שכובות לידן והמחבלים עליהן. זה סרטון מאוד מקוצר, מאוד מתומצת, הוא שלוש דקות שלא מראה כל מה שעבר שם בכל השעתיים - אבל רק אפשר לדמיין".

אורלי גלבוע, אמה של החטופה דניאלה, סיפרה ל-ynet כי "אני לא יכולה לתאר מה אני רואה בעיניים של דניאלה, אלה מראות שקשה להסביר. היא ראתה את המוות מולה, זה הרבה מעבר לפחד. זה כל כך קשה".

אימהות החטופים להורי התצפיתניות: "הסירטון מוכיח שמדובר באנשי שטן, ועם השטן לא עושים עסקאות"

אפרת מור, אימו של איתן מור, ודיצה אור, אימו של אבינתן אור, שנחטפו לעזה, וחברות "פורום תקווה" של משפחות חטופים, ביקשו לחזק את הורי התצפיתניות, והדגישו כי "הסרטונים מבהירים מדוע אסור לעשות עסקה עם השטן, אין לחמאס זכות קיום".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר בתגובה לפרסום סרטון חטיפת התצפיתניות:  "אני מזועזע מהסרטון המתעד את חטיפת התצפיתניות היקרות שלנו. נמשיך לעשות הכל כדי להשיבן הביתה. ‏אכזריות מחבלי החמאס רק מחזקת את נחישותי להילחם בכל העוצמה עד לחיסול החמאס, כדי להבטיח שמה שראינו הערב לא יחזור על עצמו לעולם".

השר בני גנץ הגיב על הסרטון: "כשצפיתי לראשונה בסרטון המזעזע של חטיפת התצפיתניות מנחל עוז הבטן התהפכה, והמחשבות עליהן לא מרפות ולא ירפו עד שישובו הן, וישובו הבנות והבנים כולם. אבל האחריות של מנהיגים היא לא רק להסתכל למציאות בעיניים - היא ליצור מציאות אחרת גם כשמדובר בהחלטות קשות. זו אחריותנו".

נשיא המדינה יצחק הרצוג: "העולם כולו חייב להישיר מבט אל עיניהן המבועתות של הנשים הצעירות שנחטפו על ידי מרצחי החמאס, ומוחזקות ברצועת עזה בפשע נגד האנושות שאין כדוגמתו. הסרטון מעצים את ההבנה של עומק הזוועה שהן וכל החטופות והחטופים עברו ב-7 באוקטובר ועוברים מאז. אני מבקש בראש ובראשונה לחבק את המשפחות, לתמוך בהן ולהגיד שוב ושוב - אנחנו איתכן. תנחומיי למשפחות השכולות של החיילות והחיילים שנפלו במתקפת הטרור האכזרית על המוצב. לירי, קרינה, אגם, דניאלה, נעמה וכל החטופות והחטופים - לא ננוח ולא נשקוט, נמשיך להלחם בארגון הטרור חמאס ולעשות כל שביכולתנו כדי להחזיר אתכם הביתה!".

תגיות:מלחמת חרבות ברזלסרטון חטיפת התצפיתניות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה