חדשות בארץ

בניגוד לחוק: נמשכת בניית העיר הפלסטינית במדבר יהודה

העבודות על הקמת העיר בשמורה ההסכמית החלו לפני כשנה, ובמועצת גוש עציון טוענים כי גורמי האכיפה כלל לא פועלים לעצור את בנייתה. ראש מועצת גוש עציון, ירון רוזנטל: "זו סכנה ביטחונית"

הבנייה בשמורה, ארכיון (צילום: דוברות תנועת רגבים)הבנייה בשמורה, ארכיון (צילום: דוברות תנועת רגבים)
אא

תנועת רגבים חשפה לפני כשנה כי הפלסטינים החלו לבנות, בניגוד לחוק, עיר חדשה בשמורת ההסכמית במדבר יהודה. למרות שגורמי האכיפה ציינו כי מדובר בבנייה לא חוקית, דבר לא נעשה. מועצת גוש עציון התריעה היום (שלישי) כי עבודות הבנייה נמשכות ודבר לא נעשה לעצור את התהליך.

ראש המועצה ירון רוזנטל פנה לגורמי האכיפה ולמשרדי הממשלה והגדיר את המצב כ"מחדל חמור".

בניית העיר החדשה, הפוגעת אנושות בשמורת הטבע, נחשפה לפני כשנה בתחקיר בישראל היום, בשיתוף עם רגבים. בדיווח צוין כי על פי הסכמי אוסלו חל איסור חמור לבנות בשמורה. גם בהסכמי ואי, לאחר שהשטחים הוגדרו רשמית כשטח B - בשליטה אזרחית פלסטינית וביטחונית ישראלית - נכתב: "הצד הפלסטיני הודיע כי יפעל על פי הסטנדרטים המדעיים שנקבעו, וכי לא יחולו שינויים במעמדם של אזורים אלו. בעוד תקנים אלו אינם מאפשרים בנייה חדשה, כבישים ומבנים".

ראש מועצת גוש עציון לשעבר, שלמה נאמן, הפעיל לחץ על הממשלה לטפל בנושא והשרה אורית סטרוק אף ביקרה במקום והודיעה כי הנשוא יטופל. אולם, בגוש עציון טוענים כי "חרף ההצהרות של גורמים בממשלה דבר לא נעשה, העבודות מתקדמות בקצב מואץ ללא כל התערבות גורמי האכיפה. מאז נבנו לא מעט כבישים ובניינים חדשים המפוזרים ומרוחקים אחד מהשני ברדיוס כולל של כשישה קילומטרים".

בגוש עציון מתריעים כי הבנייה פוגעת במדבר יהודה ומהווה סכנה ביטחונית חמורה כיוון שהיא מבודדת את יישובי גוש הרודיון, שיהפכו למובלעת בין ערים וכפרים ערביים. לדברי רוזנטל, "בעוד שחלקנו התפכחנו מהקונספציה בעזה, טמינת הראש בחול בכל הנוגע ליהודה ושומרון נמשכת. אם לא נעצור את הבנייה הבלתי חוקית המשתוללת בשמורה היום, בעוד מספר שנים נתמודד כאן עם אירוע ביטחוני מהחמורים ביותר. המחדל החמור הזה הוא סכנה ביטחונית למדינת ישראל".

תגיות:גוש עציוןמדבר יהודהשמורת הסכמיתבנייה פלסטינית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה