חדשות בארץ

גלנט על הדרישה להוציא נגדו צו מעצר: "ההקבלה בין חמאס לישראל היא בזויה"

שר הביטחון יואב גלנט הגיב על החלטת התובע הכללי בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, לדרוש צווי מעצר נגדו ונגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. התובע הדף את הביקורת והכחיש שמדובר באקט "אנטישמי"

גלנט (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)גלנט (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)
אא

שר הביטחון יואב גלנט פרסם היום (שלישי) את תגובתו להודעה של התובע הכללי בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, קארים חאן, להוציא צווי מעצר נגדו ונגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. חאן טוען כי בתום חקירה שניהל ניתן לייחס למנהיגי ישראל עבירות של פשעי מלחמה.

במקביל ביקש להוציא, מאותן סיבות, צווי מעצר נגד ראשי החמאס ברצועה: יחיא סינוואר ומוחמד דף, ונגד ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, היושב בקטאר.

"מדינת ישראל נלחמת החל מה-7 באוקטובר באויב רצחני וצמא דם, אשר ביצע מעשי זוועה כנגד נשים, ילדים וגברים ישראלים, וכעת משתמש בעמו שלו כמגן אנושי. צה"ל נלחם בהתאם לכללי הדין הבינלאומי, תוך נקיטת מאמצים הומניטריים ייחודיים שכמותם לא ננקטו באף סכסוך מזוין. מדינת ישראל גאה בטוהר הנשק של חיילי צה״ל ומפקדיו" אמר גלנט.

שר הביטחון הוסיף: "הניסיון של תובע בית הדין הפלילי קארים חאן להפוך את היוצרות לא יצלח - ההקבלה של התובע בין ארגון הטרור חמאס למדינת ישראל היא בזויה ומעוררת שאט נפש. מדינת ישראל אינה צד לביה"ד ולא מכירה בסמכותו. הניסיון של התובע קארים חאן למנוע ממדינת ישראל את הזכות להגן על עצמה ולשחרר את חטופיה חייב להידחות על הסף".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב אמש על בקשתו של חאן: "הצו האבסורדי והשקרי של התובע בהאג לא מכוון רק נגד ראש ממשלת ישראל ונגד שר הביטחון - הוא מכוון נגד מדינת ישראל כולה. הוא מכוון נגד חיילי צה"ל, שנלחמים בגבורה עילאית במרצחי החמאס השפלים, שתקפו אותנו באכזריות נוראה ב-7 באוקטובר".

נתניהו הוסיף בפניה ישירה לתובע הכללי: "באיזו חוצפה אתה מעז להשוות בין מפלצות החמאס לחיילי צה"ל, הצבא המוסרי ביותר בעולם?! באיזו חוצפה אתה משווה בין החמאס שרצח, שרף, ביתר, ערף, וחטף את אחינו ואחיותינו, לבין חיילי צה"ל שנלחמים מלחמה צודקת שאין כמוה במוסריות שאין דומה לה. אני דוחה בשאט נפש את ההשוואה של התובע בהאג בין ישראל הדמוקרטית לבין רבי-המרצחים של החמאס. זהו עיוות מוחלט של המציאות. כך בדיוק נראית האנטישמיות החדשה, היא עברה מהקמפוסים במערב לבית המשפט בהאג. איזו בושה".

חאן דחה את ההאשמות נגדו מצדה של ישראל: "ההאשמות בנוגע לאנטישמיות, שנאה, הרעיון שבאמצעות יישום החוק באופן עיוור אנחנו מעדיפים צד אחד, או רודפים או עוינים לצד אחר - זה לא יכול להיות רחוק יותר מהאמת". הוא טען: "זה לא ציד מכשפות, זו לא תגובה רגשית לרחשים, זה תהליך משפטי שמצפים מאיתנו כתובעים בינלאומיים, כבית משפט עצמאי, לבנות תיק ראיות מוצק שיחזיק באולם הדיונים".

תגיות:קארים חאןיואב גלנטבית הדין הבינלאומי בהאג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה