חדשות ומשמעותן

מי אתה הקצב מטהרן, נשיא איראן איברהים ראיסי?

נשיא איראן ראיסי שנהרג בהתרסקות מסוק היה ידוע בשנאתו הגדולה לישראל. מי שאמר "הישות הציונית בדרך לאבדון" התרסק, וכמעט ולא נותר ממנו כל זכר

נשיא איראן איברהים ראיסי (צילום: shutterstock)נשיא איראן איברהים ראיסי (צילום: shutterstock)
אא

נשיא איראן איברהים ראיסי, שנהרג אתמול (ראשון) בהתרסקות מסוק, היה שונא ישראל מושבע.

ראיסי היה אחד האנשים החזקים ברפובליקה האיסלאמית. משנת 2021 כיהן כנשיא של משטר האייתוללות, ונחשב ליורשו של המנהיג העליון עלי חמינאי בן ה-85.

הנשיא האיראני כונה "התליין מטהרן", כיוון שהיה אחד ממובילי ההוצאה להורג הגדולה של מתנגדי משטר האייתולות ב-1988. באותה שנה, בתוך מספר חודשים הוצאו להורג בין 5,000 ל-30,000 אנשי אופוזיציה איראניים, ביניהם נשים ונערות צעירות.

ראיסי היה ידוע בשנאתו לציונות ואמר שיכונן קשרים עם כל מדינה "חוץ מישראל". לפני כחודש, מעט לאחר המתקפה האיראנית על ישראל, אמר ראיסי ש"הכוחות שלנו לימדו את האויב הציוני לקח". בנוסף התבטא שתקיפה ישראלית בשטח איראן תגרום לכך "שלא יישאר דבר מהמשטר הציוני".

הבכיר האיראני היה שונא ישראל ולא אחת התבטא באמירות קשות נגד זכות קיומה. המלחמה בעזה הובילה גם לשורת התבטאויות קשות שלו נגד ישראל ונגד זכותה להגן על עצמה.

לפני כ-4 חודשים הוא אמר כי מה שקורה בישראל זו הזדמנות לחיסולה. הוא טען שצריך לרדוף את ישראל ולחייב אותה לשלם פיצויים. לדבריו, "הישות הציונית בדרך לאבדון". בסופו של דבר, מי שאבד לחלוטין, ולא נותר ממנו כל זכר - היה הוא עצמו.

כן יאבדו כל אויביך ה'.

קראו את פרק ק' בתהילים והודו לה' על ניסיו העצומים:

{א} מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיהוָה כָּל הָאָרֶץ: {ב} עִבְדוּ אֶת יְהוָה בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה: {ג} דְּעוּ כִּי יְהוָה הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ: {ד} בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ: {ה} כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:

הרב זמיר כהן במילים קצרות על כוחה האדיר של תפילה, שאינה שבה ריקם לעולם, ועל ישועות שמחכות להתגשם עבורנו - אם רק נפתח את הפה ונבקש באמת:

תגיות:נשיא איראןאיברהים ראיסי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה