חדשות בארץ

סמוטריץ': "להקים רצועת ביטחון בדרום לבנון"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' פרסם הצהרה בתום ישיבת סיעתו. קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו: "לקבל החלטה ולהכריע את חיזבאללה, כדי להחזיר את התושבים ליישובי הצפון"

סמוטריץ', ארכיון (צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90)סמוטריץ', ארכיון (צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90)
אא

יו"ר הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳, פרסם היום (ראשון) הצהרה בתום ישיבת סיעה שקיים בצפון הארץ. השר קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו לקבל החלטה על פעולה צבאית רחבה בדרום לבנון, כולל יצירת רצועת ביטחון, שתאפשר החזרת התושבים הישראליים ליישובי הצפון.

"המלחמה הזו קרתה בגלל הקונספציה שהיו שותפים לה בכירים במערכת הביטחון ובצה"ל לאורך שנים, וראשי ממשלה ושרי ביטחון לדורותיהם שהאמינו שניתן להסתפק בצבא קטן וחכם, שאפשר לעזוב את השליטה הצבאית בשטח ולברוח מעבר לגדרות וחומות, ולהסתפק בהסדרים והסכמות שלא שווים את הנייר עליהם נרשמו" – אמר שר האוצר.

"כאן בצפון זה התחיל בבריחה של צה"ל על ידי אהוד ברק מרצועת הביטחון בלבנון דרך האמירה של בוגי יעלון ורבים אחרים שהטילים של חיזבאללה יחלידו. את התוצאה אנחנו רואים היום בעובדה שרצועת הביטחון עברה מדרום לבנון לתוך ישראל, ואת המחדלים האלו שזעקנו עליהם במשך עשרות שנים אנחנו משלמים במחיר דמים יקר ובמחיר חברתי וכלכלי כבד מנשוא".

לדבריו, "הדרך להחזיר את התושבים הביתה בצפון היא באמצעות הכרעה צבאית במתקפה קטלנית על חיזבאללה, התשתיות שלה והשמדת כוחה. נגמר העידן שהתושבים יסמכו על ניירות והבטחות שאין מאחוריהן שום דבר ובסופו של דבר הן מתפוצצות לנו בפנים. אתמול בני גנץ הציב אולטימטום לראש הממשלה ודיבר על תחושה של דשדוש במלחמה בעזה ובצפון. משמעות הדרישה של גנץ היא למעשה עצירת המלחמה, תבוסה לישראל והקמת מדינה פלסטינית בתכתיב אמריקאי שתסכן את קיומה של מדינת ישראל".

"בלי הכרעה צבאית של החיזבאללה והשמדת יכולותיו, תושבי הצפון לא יוכלו לחזור הביתה ולשקם את חבל הארץ היפה והאהוב כל כך. אני פונה מכאן לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה לעבור מדשדוש להכרעה, מכניעה לניצחון, ומאשליות אוסלו למדיניות ביטחונית מפוקחת וארוכת טווח שתביא לביטחון וניצחון לתושבי כל מדינת ישראל".

סמוטריץ' הציג שורת צעדים שיש לנקוט בהם לדעתו. הצעדים שנדרשים כעת הם: החלטת קבינט על נוכחות קבועה של צה"ל בכל רצועת עזה ושליטה מלאה בשטח; הקמת מוצבים וקווי שליטה נוספים בצפון, במרכז ובדרום רצועת עזה; השלמה מיידית של הפעולה לכל אורך ציר פילדלפי וכיבוש מלא של כלל העיר רפיח והשארת נוכחות קבועה במעבר רפיח ולאורך ציר פילדלפי ובעיר רפיח כדי למנוע את המשך ההברחות ממצרים לחמאס ולקטוע את צינור החמצן למחבלים;  הצבת אולטימטום פומבי לחיזבאללה להפסיק לחלוטין את הירי ונסיגה של כל כוחותיו עד מעבר לנהר הליטני, במידה והאולטימטום לא יענה במלואו על צה"ל לצאת למתקפת מגן על יישובי הצפון בעומק שטח לבנון כולל כניסה קרקעית והשתלטות צבאית ישראלית על אזור דרום לבנון.

תגיות:בצלאל סמוטריץ'מלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה