חדשות בארץ

צה"ל לתושבי דיר אל אל בלאח ולג'יהאד: "אלה שמות פעילי חמאס שמרגלים אחריכם"

צה"ל הטיל בדיר אל באלח כרוזים בהם פניהם ושמותיהם של פעילי חמאס, שעוקבים אחר אזרחים המתנגדים לחמאס. בנוסף, חשף כי הארגון הפעיל מרגל בשורות הג'יהאד האיסלאמי

פעילי חמאס, ארכיון (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)פעילי חמאס, ארכיון (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

הפלסטינים דיווחו היום (חמישי) כי צה"ל הטיל כרוזים באזור דיר אל בלאח, בהם נחשפו פרטיהם של פעילי חמאס שמבצעים פעולות עיקוב וריגול אחר תושבים ברצועה, המתנגדים לארגון הטרור. אותם מחבלים קיבלו הוראה מהנהגת חמאס ברצועה "לפקח על המתנגדים ולדאוג לאינטרסים של הארגון". הכרוזים כוללים את פניהם של אותם אנשי חמאס, שמותיהם ואזורי הפעילות. המרגלים מוצבים אף במסגדים ומעבירים מידע פנימי למפקדי חמאס בשטח.

דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, חשף מסמכים חדשים על מנגנון הביטחון הכללי של חמאס, מתוך מאגרים של אלפי פעילים, כולל שמות ומספרים אישיים של סוכנים ומפעילים. מדובר במנגנון ריגול חשאי שייעודו לשמר את שלטון חמאס בעזה. בין מקימיו, מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר וחבר הלשכה המדינית של הארגון רווחי משתהא. אותו מנגנון ריגול פועל בצללים כדי לעקוב ולדווח באדיקות אחר היבטי החיים ברצועה, ולדכא באכזריות כל פעילות נגד הארגון.

בצה"ל מציינים כי מאות המרגלים פועלים במרחב האזרחי. הסוכנים מוצבים בכל מוקדי החיים בעזה ומדווחים על פעילות חבריהם, שכניהם ומכריהם.

בנוסף, הסוכנים חדרו לשורותיו של הג'יהאד האיסלאמי ולפלגים נוספים ברצועה כדי להתערב בפוליטיקה הפנימית שלהם. הוא גם עוקב אחר עיתונאים ופעילי זכויות אדם שמביעים ביקורת על חמאס, ומאיים על חייהם.

המסמכים מעידים כי מרגל מטעם חמאס פעל בשורות הג'יהאד האיסאלמי. על פי דיווח בחדשות 12, מדובר במוראד וליד עמר שאהין, שהצטרף לשורות הג'יהאד בשנת 2010, שם שירת במחלקת המודיעין של הזרוע הצבאית. בשנת 2022, קצין במנגנון הביטחון הכללי של חמאס, טאהר מחמוד טאהר אל-עקאד, גייס את שאהין לעבודה כמרגל מטעם חמאס שמעביר מידע על פעילות הג'יהאד האיסלאמי ומשמש כסוכן כפול.

שאהין העביר לחמאס מידע פנימי רגיש על פעילי הג'יהאד האיסלאמי ועל האישים המועמדים לקידום. המידע שמסר שאהין לחמאס כולל התייחסות למתחים הפנימיים בתוך ארגון הטרור, מידע צבאי על פריסה גיאוגרפית של פעיליו, וכן מידע לגבי קניית ציוד ריגול והסיבות להפסקת עבודת חפירת המנהרות.

תגיות:חמאסמרגלדובר צה"ל בערבית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה