חדשות בארץ

עיריית אופקים לבג"ץ: "להכיר בכל תושבינו כנפגעי פעולות איבה"

העיריה בעיר הדרומית, שעשרות מתושביה נרצחו במתקפה על העוטף, דורשת מבג"ץ להורות לממשלה להכיר באזרחיה כנפגעי פעולת טרור. בנוסף, מבקשת לצרף את היישוב למנהלת תקומה

עיריית אופקים (צילום: Yaacov Cohen/Flash90)עיריית אופקים (צילום: Yaacov Cohen/Flash90)
אא

עיריית אופקים עתרה השבוע לבג"ץ, בדרישה להכיר בכל תושבי העיר כנפגעי פעולות איבה. כך דווח היום (חמישי) ב-ynet. בנוסף, מבקשת העירייה הכרה ברשות כחלק ממנהלת תקומה, על מנת לקבל את הסיוע המוענק ליישובי העוטף שנפגעו במתקפת החמאס בשמחת תורה.

כזכור, עשרות מחבלים חדרו לאופקים בשמחת תורה ורצחו 27 תושבים ועוד 6 שוטרים. כמו כן, שישה מתושבי העיר נרצחו בשדרות על ידי מחבלים שתקפו מיניבוס של גמלאים, בו נסעו תושבי אופקים ונתיבות.

באופקים התנהלו קרבות בין כוחות הביטחון למחבלים ורק לאחר יומיים המחבלים חוסלו. למעלה מ-40 תושבים נפגעו באורח קל עד קשה, ועל פי העיריה עשרות טופלו לאחר שלקו בחרדה.

בעתירה לבג"ץ ציינה העיריה כי "אופקים הפכה ל'קו ראשון' של מדינת ישראל. הטבח באופקים התבצע בעיר בתחילת מלחמת חרבות ברזל, כחלק ממתקפת טרור של מחבלי חמאס. אלפים נפגעו בנפשם וייאלצו להתמודד כל חייהם עם הטראומה הקשה שחוו באירועי האיבה. על אף האמור, מתעקשים משרדי הממשלה השונים בממשלת ישראל להתחפר בקריטריון שרירותי ומפלה".

עו"ד רינת מסד סמולניק, שמייצגת את העירייה, ציינה כי "המענים השלמים והמשמעותיים הוענקו על-פי מרחק של 7 ק"מ מעזה. זהו מבחן שנוצר לפני כ-20 שנה בהתאם לאיום הרקטי מהרצועה, אשר ב-7 באוקטובר לא היה רלוונטי, לאור העובדה שאירועי האיבה והיקף הנפגעים הרב לא נבעו מפגיעות בשל ירי רקטי, אלא בשל חדירת מחבלים ומסע רצח וטרור".

"ההחלטות שקבעו את ההכרה הרוחבית בתושבים כנפגעי פעולות איבה, כמו גם ההחלטות שקבעו את גדריה של מנהלת תקומה, שבות ועושות עוול עם תושבי העיר אופקים, ומפלות אותם לרעה למול אחיהם ביישובים האחרים. ממשלת ישראל הפלתה את תושבי העיר אופקים 3 פעמים: ראשית בכך שנמנעה מלהכיר בכלל תושבי העיר כנפגעי פעולות איבה, שנית בכך שלא העניקה את המענקים לתושבי העיר שהוכרו כנפגעי פעולות איבה, ושלישית בכך שלא כללה את העיר תחת פעילותה של מנהלת תקומה". העיריה ביקשה משופטי בג"ץ לקבוע דיון בהקדם.

תגיות:אופקיםבג"ץנפגעי פעולות איבה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה