חדשות בארץ

סמל דניאל חמו הי"ד: גיבור שהציל חיים - לא רק בשדה הקרב

סמל דניאל חמו, שנהרג בשוגג בעזה מירי טנק של צה"ל, הציל לפני מספר חודשים את חייה של אישה כשתרם לה מח עצם

דניאל חמו הי"ד (צילום: דובר צה"ל)דניאל חמו הי"ד (צילום: דובר צה"ל)
אא

בבית העלמין בנתניה יובא היום (חמישי) למנוחות סמל דניאל חמו הי"ד, לוחם הצנחנים, שנהרג אתמול בשוגג בג'באליה מירי פגזי טנק של צה"ל לעבר מבנה בו שהה עם לוחמים נוספים. ארבעה לוחמים מצאו את מותם בתקרית המצערת, שמונה נוספים נפצעו, מהם שלושה באורח קשה.

דניאל, שהותיר אחריו את הוריו אליהו ושרה, הציל לפני מספר חודשים את חייה של אישה בשנות ה-60 לחייה, לאחר שתרם לה מח עצם.

עמותת עזר מציון ספדה היום ללוחם: "העמותה בוכה וכואבת את נפילתו של סמל דניאל חמו הי"ד בקרב בצפון רצועת עזה. דניאל זכה להציל חיים לא רק בשדה הקרב. בחודש אוקטובר האחרון זכה לתרום מח עצם ולהציל את חייה של אישה שנזקקה להשתלה. דניאל נפל בקרב, אך חייו ימשיכו להתקיים אצל האישה שהציל. עזר מציון מצדיעה לגיבור ישראל ומשתתפת בצער המשפחה".

בעמותה סיפרו כי מספר ימים לפני פרוץ המלחמה דניאל קיבל טלפון מעמותת עזר מציון, בו נאמר לו כי נמצא מתאים לתרומת מח עצם עבור אישה בשנות ה-60 לחייה שזקוקה בדחיפות להשתלה שתציל את חייה. דניאל, שהצטרף למאגר מח העצם בעת הגיוס לצה"ל לפני כשנה, נמצא כתורם יחיד המתאים להצלתה בהתאמה של 100%.

דניאל נרתם למשימת הצלת החיים והחל עקב הדחיפות בהליך מזורז של בדיקות לקראת ההשתלה. ב-7/10 הוא היה אמור להתחיל בהליך ההכנה לתרומה. עם פרוץ המלחמה בבוקר שמחת תורה דניאל לחם בשדה הקרב בשדרות, בבארי ובמתחם המסיבה ברעים. דניאל המשיך בלחימה, וההשתלה שהייתה אמורה להתקיים מספר ימים לאחר מכן, נדחתה.

בשל החשש לחייה של החולה, נעשה בעמותה מאמץ כנגד השעון לפעול לשחרורו של החייל לביצוע התרומה. בעמותה הצליחו ליצור קשר עם מפקדיו בשטח, שהבינו את החשיבות העצומה בהצלת חיים ושחררו את דניאל לשם התרומה. בסופו של דבר, ב-26/10 דניאל הגיע לבית אורנית של עזר מציון, ותרם מח עצם עבור אישה שלא הכיר.

דניאל אמר אז: "יש לי זכות, גם כלוחם אתה שואל כמה אני יכול להציל חיים בתור פרט, ופה יש את השילוב של גם של הלוחם וגם הצלת חיים שזה משהו ממש ממשי. תחושות ממש טובות".

מנהלת מאגר מח העצם הלאומי, ד"ר ברכה זיסר: "גם כשדניאל נלחם בשדה הקרב, הוא לא וויתר על הזכות להציל חיים שהגיעה לפתחו. בתוך עומס הלחימה, כשפנינו למפקדים שלו, הם הבינו מיד את המשמעות הגדולה של מעשה התרומה והתהליך יצא לדרך. נציגי העמותה הגיעו לשטח אל דניאל כדי להסביר לו על ההליך וללוות אותו בפן הרפואי. מאוחר יותר הוא הגיע אלינו למרכז האיסוף בפתח תקווה, פגשנו בחור חייכן, מלא בטוב, ששמח להיטיב עם הזולת".

מחנכו לשעבר של דניאל מתיכון ברנקו וייס בנתניה, עדי כרמי, סיפר עליו ל-ynet: "דניאל הצטרף אלינו בגיל 15.5. היה נער סקרן מאוד, חכם, פעיל ורגיש חברתית, מודל לחיקוי לתלמידים רבים, שנהג להתנדב לפני פורים ופסח בסיוע למשפחות נזקקות. נער עם לב ענק".

תגיות:עזר מציוןחלל צה"לדניאל חמו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה