חדשות בארץ

תחקיר צה"ל: לוחמי הצנחנים נהרגו מירי שגוי של שני טנקים

צוותי שני הטנקים הבחינו בכלי נשק מבצבצים מחלונות מבנה, סברו שמדובר במחבלים וירו על הבית. חמישה לוחמי צנחנים נהרגו ושמונה נפצעו, מהם שלושה באורח קשה. ההערכה: הטנקים לא עודכנו שמדובר בכוח צה"ל

פעילות בעזה, ארכיון (צילום: דובר צה"ל)פעילות בעזה, ארכיון (צילום: דובר צה"ל)
אא

צה"ל ממשיך היום (חמישי) לתחקר את האירוע הטראגי בו נהרגו אתמול בג'באליה חמישה לוחמים מהצנחנים, מירי בשוגג של שני טנקים. באירוע נפגעו עוד שמונה לוחמים, שלושה מהם באורח קשה.

מאז תחילת המלחמה נהרגו בעזה 22 חיילים מירי דו צדדי. עוד 44 בתאונות נהרגו בתאונות מבצעיות.

על פי התחקיר הראשוני, לוחמי שריון מגדוד 82 הבחינו בקנה של נשק יוצא ממבנה וירו לעברו שני פגזים, מבלי לדעת שמדובר במפקדת השטח של סגן מפקד גדוד 202 של צנחנים. בצה"ל בוחנים שתי גרסאות: הראשונה, צוותי השריון קיבלו כמה שעות קודם לכן הודעה על הימצאות כוח צה"ל במבנה, ולכן לא ברור מדוע נורו הפגזים. השנייה, המידע לא הועבר לכל צוותי הטנקים.

בתקרית הקשה נהרגו סרן רועי בית יעקב, בן 22 מעלי; סמ"ר גילעד אריה בוים, בן 22 מקרני שומרון; סמל דניאל חמו, בן 20 מנתניה; סמל אילן כהן, בן 20 מכרמיאל וסמ"ר בצלאל דוד שעשוע, בן 21 מתל אביב.

סרן רועי בית יעקב מעלי הוא בנם של הדס ואבידן, יו"ר היישוב. הוא בוגר מכינת עלי ה-21 שנופל במלחמה. במועצה אזורית בנימין ספדו לו: "מועצת בנימין מחבקת בשעה קשה זו את המשפחה היקרה, ויחד עם קהילת עלי תסייע לה בכל שיידרש. בנימין מוסרת חיזוק לכל תושבי עלי".

משפחתו סיפרה על האדם והקצין המיוחד שהיה: "מדובר בלוחם שקט ועדין, צנוע ועניו, מכוון מטרה שאהב את המשפחה ואת החברים ואת הדברים הקטנים והטובים של החיים. היה מאד גאה ואוהב את המשימה עכשיו בעזה". הלווייתו תתקיים היום בשעה 15:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל.

סמ"ר גילעד אריה בוים מקרני שומרון הוא אחיינו של העיתונאי ושדר הרדיו קלמן ליבסקינד, שספד לו: "גילעד, האחיין האהוב שלנו, ילד שכולו אור וטוב, חייל נאמן של הארץ הטובה הזו, נהרג על הגנת המולדת". חמי טרכנברג, לוחם בפלוגת חץ החרדית של הצנחנים, ספד לחברו בחשבון הטוויטר שלו: "חברי גילעד בוים נפל ברצועת עזה. היה בחור זהב, תמיד היה דואג לכל חייל מכל הלב".

סמל אילן כהן מכרמיאל היה חייל בודד מארגנטינה. הוריו, דוד ואדריאנה, נמצאים בדרכם לארץ. אילן הגיע לישראל לאחר סיום לימודי התיכון בארגנטינה. תחילה למד בישיבת חב"ד במגדל העמק. מאז דצמבר האחרון למד בישיבת הר ברכה, משם הגיע לחטיבת הצנחנים, לגדוד 202.

הרב אליהו המרה, רב ארגון "אמיה", ארגון הגג של הקהילה היהודית בארגנטינה, ספד לו: "אבל כבד בקהילה היהודית בבואנוס איירס עקב נפילתו של סמל אילן כהן החייל הבודד הראשון מארגנטינה". הלילה בני משפחתו התבשרו על נפילתו של כהן על ידי השגריר הישראלי בארגנטינה, אייל סלע והקונסול יהודה גולן. אילן צפוי להיטמן בבית העלמין הצבאי בהר הרצל.

סמל דניאל חמו הותיר אחריו הורים, אליהו ושרה, ומשפחתו מתגוררת בנתניה. מחנכו לשעבר מתיכון ברנקו וייס בעיר, עדי כרמי, סיפר עליו ל-ynet: "דניאל הגיע ממשפחה חרדית והצטרף אלינו בגיל 15.5. היה נער סקרן מאוד, חכם, פעיל ורגיש חברתית, מודל לחיקוי לתלמידים רבים, שנהג להתנדב לפני פורים ופסח בסיוע למשפחות נזקקות. נער עם לב ענק". הלוייתו תתקיים בשעה 14:00 בבית העלמין הצבאי בנתניה.

בצלאל דוד שעשוע מתל אביב הותיר אחריו הורים, שי וגלית, אח ושלוש אחיות. הוא למד בבית הספר היסודי תלמוד תורה אמרי דוד, ובתיכון בישיבת ידידיה בפתח תקווה. הלווייתו תתקיים בשעה 16:00 בבית העלמין הצבאי קריית שאול.

תגיות:חללי צה"לתחקיר צה"לג'באליה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה