ספרים וקומיקס

הרגשתי שונה מבנות כיתתי, ודווקא מחוץ לבית הספר הצלחתי לממש את הייחודיות שלי

"יום הגיגית" היה יום משמח עבור רוב תלמידות הכיתה, ששמחו לקבל מתוך הגיגית ספר קריאה. אני השתעממתי, אך לבסוף הצלחתי למצוא את המקום שלי מעבר לבית הספר. טור המלצה להורים 

אא

פעם בשבוע המורה הייתה נכנסת לכיתה, אוחזת בידיה גיגית גדולה מלאה בספרי קריאה. כשהיא הגיעה, הטקס התחיל: כל תלמידה נגשה לגיגית, ובחרה את הספר שהיא רצתה לקרוא. היו שם ספרים צבעוניים ומצוירים' בדיוק כאלו שמתאימים לילדות הלומדות בכיתה ב', וכולן עטו על הגיגית בשמחה. אני לא יודעת מי הגה את רעיון הגיגית, אבל באחד הימים, כשהגיגית הגיעה שוב לכיתה, חזרתי הביתה לא מרוצה. סיפרתי לאמא שבמקום להוציא אותנו לספריה של בית הספר, המורה מביאה לכיתה גיגית. בתוך הגיגית מונח מספר מוגבל של ספרים לבחירה, וכולם מיועדים לבנות שרק בשנה שעברה התחילו לקרוא. "אני רוצה ללכת לספריה של בית הספר", אמרתי לה בעצב. "יש בה ספרים רבים שהמורה לא מביאה לנו, ובגיגית יש רק ספרים של ילדות קטנות". 

יום לאחר מכן אמא שלחה אותי עם פתק למורה, ובו כתוב: "אני מבקשת לאפשר לבת שלי לבחור ספרים ברמה גבוהה יותר". אם חשבתי שבכך אקבל את הזכות הגדולה להיכנס סוף סוף בשערי הספריה, טעיתי. שבוע לאחר מכן כשהגיע "יום הגיגית", המורה קראה לי, ופתחה את הארון החלוד של הכיתה, שבו הופיעו ספרים אחדים ללא ניקוד. "את יכולה לבחור", היא אמרה, ואז הבנתי שהאהבה שלי לקריאה כנראה לא תתממש על ידי בית הספר.

מאז רדפתי אחר כל חומר קריאה מעניין שיכולתי להשיג. פעם במספר שבועות דפקתי בדלת השכנים, שהיו מנויים למגזין קריאה, ושאלתי בנימוס אם אוכל לשאול מהם את המגזינים שהם כבר קראו. לאחר שקיבלתי אישור, הייתי חוזרת לביתנו עם ערימת מגזינים פגי תוקף, ושוקעת בהם לשעות ארוכות של קריאה.

"צריך לעבוד קשה כדי שהילדים יאהבו לקרוא"

היום, כשאני רואה עד כמה הילדים עטופים בתוך ענן של גירויים טכנולוגים, אני רק מקווה שהאהבה שלי לקריאה תעבור בתורשה. בשונה מהעבר, היום הספרים מתחרים על לבם של הילדים לצד שחקנים ראשיים כמו סרטים ומשחקים דיגיטליים, ולצערי הקרב כמעט אבוד מראש. צריך לטרוח רבות כדי שהקריאה תעורר בהם את הסקרנות, ותעודד אותם להמשיך ולקרוא.

מי שעובדים על כך במרץ הם צוות הכותבים של מגזין "קומיקס" שאותו הכרתי לאחרונה. מדובר בירחון חודשי לילדים ששם לעצמו למטרה לגרום לילדים לאהוב את הקריאה. שמו של המגזין מטעה מעט, כי לבד מפרקי קומיקס עלילתיים יש בו גם סיפורי קריאה לילדים ולנוער, פינות יצירה ואפילו חידות לכל המשפחה. כשאני פונה למערכת העיתון הם מספרים לי: "את מגזין קומיקס יצרנו באהבה גדולה כבר לפני 12 שנים, מתוך שאיפה לתת לילדי ישראל חווית קריאה מהנה ושונה". 

מגזין "קומיקס" מתאים לכל המשפחה

להפתעתי גיליתי שהירחון הצבעוני מחולק לשניים: בצד אחד שלו עיתון "קומיקס", המכיל כ-84 עמודים. ובצד השני מופיע עיתון "פיצוחים", ובו כ-32 עמודים.

בחלק שנקרא "קומיקס" מצאתי סדרות קומיקס איכותיות בהמשכים, סיפורים שונים לילדים ולנוער ואף מדורים המוקדשים ליצירות, למתכונים ולהעשרה. החלק השני של המגזין, שנקרא "פיצוחים" מיועד לאלו שאוהבים לחשוב. יש בו מדורים לילדים ולמבוגרים, אשר מלאים בחידות ובאתגרים שמחדדים את המוח והופכים את החוויה למשפחתית ולמסקרנת.

"אנחנו מקבלים ציורים רבים מילדים אשר מודים לנו על העיתון, ומספרים כמה הם נהנים ממנו", מספרים לי ממערכת המגזין האהוב. אני שמחה לגלות שגם היום קיימים פתרונות לילדים שאוהבים לקרוא, ולהורים שרוצים לעודד את הילדים בתהליך הקריאה. אהבת הקריאה יכולה להיות דבר נרכש, אם רק נדע להגיש זאת לילדים בצורה ובצבע שיעוררו בהם את הרצון. 

גם ילדים שלא מוצאים את עצמם בכיתה ומפהקים מספר היסטוריה, יוכלו ליהנות מחוויות קריאה צבעונית ומאירת עיניים עם עיתון שיש בו ריח חדש ומשהו חדש באוויר, וגם כאלה שנהנים מבית הספר ומקבלים מענה במסגרת הלימודית שלהם יעשירו את הידע ואת עולם התוכן שלהם עם עיתון מושקע ומיוחד כמו עיתון "קומיקס".

הצטרפו עכשיו לעולם הילדים, והשתתפו בהגרלה על מנוי שנתי למגזין "קומיקס"! כאן מצטרפים ונהנים >>

היכנסו לאתר "קומיקס" והתחילו לחלום על העיתון הצבעוני שאולי תקבלו הביתה! >>

תגיות:קומיקסמנוי שנתיגיגית ספרים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה