חדשות בארץ

הרצוג: "אין גדולה ממצוות פידיון שבויים. לא ננוח ולא נשקוט עד שישובו בנות ובנים לגבולם"

נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא דברים בטקס החיילים המצטיינים בבית הנשיא ביום העצמאות: "אנחנו בימים אלה מלאי כאב של שכול, כאב של פצועים, כאב של אזרחים עקורים מבתיהם, כאב של חטופים"

הרצוג (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)הרצוג (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)
אא

נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא הבוקר (שלישי) דברים בטקס החיילים המצטיינים בבית הנשיא ביום העצמאות ה-76 של מדינת ישראל.

"המעמד המרגש הזה הוא לא מובן מאליו השנה. השנה, אנחנו ביום עצמאות אחר", אמר הרצוג, "אנו גאים בעצמאותנו, בנס שהוא מדינת ישראל, אבל ליבנו מלא עצב וכאב. נמצאות איתנו כאן גם משפחות שכולות אהובות ויקרות. אנחנו בימים אלה מלאי כאב של שכול, כאב של פצועים, כאב של אזרחים עקורים מבתיהם, כאב של חטופים. אני שב ואומר: אין גדולה ממצוות פדיון שבויים. וכפי שאמרתי. עלינו לפעול באומץ ולבחור בחיים! לא ננוח ולא נשקוט. לא ננוח ולא נשקוט – עד שישובו בנות ובנים לגבולם.

הנשיא שיתף במהלך נאומו בהתלבטות שלו האם לקיים את הטקס: "אני יודע שהחלטתי נכון, כי עצם הקיום של הטקס הזה הוא הצהרה של כולנו: אנחנו לא ניתן לאויב לנצח אותנו! אנחנו מוכרחים להמשיך לנגן, ביחד, את המנגינה ההיסטורית, המרגשת, המחייבת, של עמנו, ושל המדינה האהובה שלנו – מדינת ישראל.

"ההצטיינות והגבורה שלכם הן לא תולדה של הנשק שנשאתם או הפקודה שמילאתם. ההצטיינות היא בהחלטה – בבחירה שלכם – להתגבר על כל האתגרים, ולהתעלות לגודל השעה, כל אחת ואחד בדרכו ובמסגרת תפקידו – בחזית ובעורף. אתם בחרתם בשבריר שניה או בהתמדה של חודשים לפעול, להירתם, לחתור, להכווין, להסתער, לנתח, לחלץ, לגונן, להושיט יד ולהציל. תעצומות הנפש והגבורה שגיליתם הם הסיבה שנבחרתם כמצטיינים", אמר הרצוג.

"הבחירות הללו הן שבונות מדינה", לשון הנשיא, "הן שבונות אותנו ועוד יבנו אותנו. כך נראית תקומה. אתם, יחד עם כל המשרתות והמשרתים בצה"ל. דור ישראלי חדור שליחות מנהיגות ונתינה. דור של תקווה. בשם כל העם אני רוצה לומר לכם ולמשפחות המסורות והאהובות שלכם – שבנו וגידלו וטיפחו אתכם במסירות ואהבה שנים ארוכות: אנחנו גאים בכם. כל הכבוד לכם. יום עצמאות שמח".

תגיות:יצחק הרצוגיום העצמאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה