חדשות בארץ

נתניהו: "משפחות אומרות לי 'צריך לחסל את חמאס'. אני מבטיח - כך נעשה"

ראש מהממשלה נשא דברים, שהוקלטו מראש, בטקס ערב יום העצמאות בירושלים. לפני 76 שנים, במלחמת העצמאות, עמדנו לבד. אבל היה לנו נשק סודי אחד: כוח החיים של עם עתיק שמסרב למות"

 נתניהו (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90) נתניהו (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)
אא

בטקס פתיחת יום העצמאות ששודר הערב (שני) לאחר שהוקלט מראש ללא קהל, הוקרן נאום מוקלט של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"לפני 76 שנים, במלחמת העצמאות, עמדנו לבד, אך היה לנו נשק סודי אחד: רוח הדורות. עם שקם על מבקשי נפשו, כפי שאומר משורר תהילים - לא אמות, כי אחיה. בזכות הרוח הזו ניצחנו את אויבנו. היום אנחנו חזקים לאין שיעור, אבל הרצון להשמיד אותנו לא נעלם. ראינו זאת ב-7 באוקטובר. זה אינו יום עצמאות רגיל, המלחמה עדיין בעיצומה, רבים מאחינו ואחיותינו עדיין מוחזקים במרתפי החמאס, משפחותיהם עוברות סבל נורא - אך נחזיר את כולם הביתה, החיים והחללים כאחד" – אמר בפתח נאומו.

על המשך הלחימה אמר נתניהו: "מיטב לוחמינו נפלו בקרבות גבורה. משפחות הנופלים מתייסרות בכאב האובדן שאין להשיבו. פצועינו מתמודדים עם פצעי קרב באצילות נפש שאין כדוגמתה. אני מחבק באהבה את כולם. אני מאחל החלמה מלאה לפצועינו. כשאני פוגש רבים מהם וגם רבים ממשפחות הנופלים, הם אומרים לי: 'גיבורינו לא נפלו לשווא', 'גיבורינו לא נפצעו לשווא'. 'תמשיכו עד הסוף, תמשיכו עד לחיסול מפלצות החמאס'. ואני מבטיח לכם - כך נעשה".

"אף שזה אינו יום עצמאות רגיל, זוהי הזדמנות מיוחדת להבין את משמעות עצמאותנו", אמר נתניהו והוסיף כי "העצמאות להיות עם חופשי בארצנו. העצמאות להגן על עצמנו בכוחות עצמנו. העצמאות לממש את צו הדורות: לעולם לא עוד! את כל זה אנו עושים יחד, רק יחד. בדיוק כפי שחיילינו הגיבורים נלחמים יחד, כתף אל כתף, בטנק, בנגמ"ש, במנהרות, במטוסים, בספינות. ברגע האמת, מדינה שלמה התגייסה. איזה דור מופלא יש לנו. דור גיבורי הניצחון".

"המשואות שנדליק הערב יאירו באור גדול את פאר מדינתנו. הן כותבות באותיות של אש את הסיפור המופלא של עמנו. נרים נס ואבוקה לכבוד העם הזה. לכבוד הישראלים שרצים אל הסכנה כדי להציל איש את רעהו. לכבוד הלוחמים והלוחמות, המפקדים והמפקדות, השוטרים והשוטרות, נשות ואנשי זרועות הביטחון - כולם הוסיפו חוליות חדשות לשרשרת הגבורה של מגיני עמנו".

לסיום אמר: "לכבוד הלוחמים הדרוזים, הנוצרים, המוסלמים, הבדואים והצ'רקסים. כולנו ישראלים גאים. אחים אנחנו! לכבוד משרתי המילואים המסורים, שרוצים להילחם עד הניצחון. לכבוד המשפחות בעורף, שמהוות משענת איתנה לבנים ולבנות בחזית. לכבוד ארגוני ההצלה והחירום שהצילו כל כך הרבה חיים. לכבוד רבבות האזרחים שמגיעים באלפיהם להלוויה של חייל בודד. לכבוד המתנדבים שעוטפים באהבה את חיילי צה"ל. לכבוד אחינו ואחיותינו בתפוצות ולכבוד ידידינו הלא-יהודים שמתייצבים בחזית אחת יחד איתנו בראש מורם נגד שנאת ישראל. לכבוד העם האהוב שלנו, 'עָם כְּלָבִיא יָקוּם וְכַאֲרִי יִתְנַשָּׂא' ולתפארת מדינת ישראל!".

תגיות:בנימין נתניהויום העצמאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה