חדשות בארץ

אחיהם של אלירז ואוריאל פרץ הי"ד: "להיות אח שכול זה אובדן של הצחוק"

אליסף פרץ, אחיהם של אלירז ואוריאל הי"ד, על יום הזיכרון: "אנחנו נופלים וקמים, ושוב נופלים וקמים, אבל זוכרים אותם הכי טוב, כמו שהם היו רוצים. זוכרים אותם כמו שהם היו בחיים"

(צילום: קובי גדעון / פלאש 90)(צילום: קובי גדעון / פלאש 90)
אא

אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל וחללי פעולות האיבה נפתחו אמש (ראשון) בטקס הממלכתי. 25,040 חללים נפלו במערכות ישראל, 716 מתוכם במלחמה הנוכחית.

אליסף פרץ, אחיהם של סגן אוריאל פרץ ורס"ן אלירז פרץ הי"ד, בנה של מרים פרץ, שיתף על המלחמה בין האובדן הפרטי לשכול הלאומי.

"אנחנו נכנסים ליום הזיכרון, ליום הקדוש הזה, אחרי שהוכחנו שאנחנו יודעים להילחם כמו אחים ולמות כאחים - המשימה שלנו כאן היא גם לחיות כאחים", אמר. "צריך להרים את הראש, להיות גאים בהם", אמר פרץ. "אני בטוח שהם מסתכלים עלינו מלמעלה ואומרים לנו שהם רוצים שאנחנו נמשיך ונחייך. אז אנחנו נופלים וקמים, ושוב נופלים וקמים, אבל זוכרים אותם הכי טוב - כמו שהם היו רוצים - זוכרים אותם כמו שהם היו בחיים".

תא"ל משה שלי, לשעבר קצין הנדסה ראשי, סיפר כי לפני כשבוע צפה בסרטון הקרב האחרון של בנו, מ"פ ביחידה 669 - רס"ן בן שלי ז"ל, שנפל בסוג'עייה בדצמבר. "מזעזע לראות איך הם הולכים אל מותם בצורה שקולה, קרת רוח ומקצועית - המלחמה הזאת הוכיחה שהדור הזה יוצא מן הכלל - אין ביניהם פלגנות ולא מדון, ביחד כתף לכתף", אמר.

בהמשך, שלי ציין מה לדעתו יש ללמוד מהתנהלות לוחמי צה"ל: "אנחנו צריכים להיות ראויים לאופן שבו הם ביצעו את המשימה שלהם - אני מאוד מקווה שאנחנו כעם נדע לסגור את הפערים בתוך השורות אצלנו כדי שנהיה ראויים לכך.

"כשאומרים משפחות שכולות מיד חושבים על הורים שאיבדו את בנם, אבל לאלו שאיבדו אחים יש סיפור אחר - היום יש חוק שמכיר בכך. דופקים על דלתות של אחים ואחיות שכולים. להיות אחים שכולים זה אובדן של הצחוק שהיה והחברות שהייתה, אנחנו רוצים לספר על עליהם כדי שהשומעים יאהבו אותם קצת כמו שאנחנו אהבנו אותם".

תגיות:שכוליםאליסף פרץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה