חדשות בארץ

התוכנית ליום שאחרי המלחמה: שליטה ישראלית אזרחית בעזה - למשך שנה

ישראל תשלוט אזרחית ברצועה למשך שנה, כאשר במהלכה השירותים לתושבי עזה יינתנו על ידי חברות פרטיות ערביות. לאחר השנה הראשונה, תועבר השליטה לגורמים מקומיים שאינם עוינים את ישראל

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

עזה ביום שאחרי המלחמה: הבוקר (ראשון) דווח בכאן חדשות כי המטה לביטחון לאומי דן לאחרונה בתוכנית רחבת היקף להתמודדות עם סוגיית היום שאחרי המלחמה ברצועת עזה.

על פי התוכנית, שתוצג לקבינט בקרוב, ישראל תשלוט שליטה אזרחית בעזה לפרק זמן של עד שנה באמצעות המנהל האזרחי ומתאם פעולות הממשלה בשטחים.

בתקופה זו השירותים לתושבי עזה יוענקו על ידי חברות פרטיות ערביות, כאשר השליטה ברצועה לאחר השנה הראשונה תעבור לגורמים מקומיים שיובטח שאינם עוינים את ישראל.

במערכת הביטחון ובדרג המדיני מקיימים שיחות ומפגשים עם גורמים רלוונטיים לגיבוש התוכנית. ישראל קיימה בעבר מגעים עם בכיר הרשות הפלסטינית ומקורבו של אבו מאזן, הגנרל מאג'ד פרג', כדי לסייע בבניית המנגנון ליום שאחרי בעזה.

ראש הממשלה נתניהו אמר כי הדרך היחידה לבסס שלטון חלופי בעזה היא חיסול מוחלט של כל מנגנוני חמאס בעזה. עם זאת, מדינות ערב הכריזו כי בלי רשות פלסטינית מחודשת, הם לא ישתפו פעולה עם תוכניות מסוג זה.

במקביל, הבוקר דווח בכאן רשת ב' כי יורם חמו, האחראי על המדיניות הביטחונית והתכנון האסטרטגי במטה לביטחון לאומי, התפטר מתפקידו בשל אי קבלת החלטות בדרג המדיני בנושא השליטה בעזה ביום שאחרי המלחמה.

מהמל"ל נמסר כי "יש עשרה סגנים לראש המל"ל. כבכל ארגון, גם במל"ל יש תחלופה טבעית בכל הדרגים. יורם חמו הודיע לראש המל"ל לפני חודשים רבים על רצונו לסיים את כהונתו מטעמים אישיים, שאינם קשורים כלל לענייני ציבור. יורם יוסיף לסייע למערכת הביטחון כפי שעשה עשרות שנים בהצלחה רבה וזכה להערכה עצומה על תרומתו לביטחון המדינה".

תגיות:מלחמת חרבות ברזלעזהחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה