חדשות בארץ

הערכות מודיעיניות: היכן נמצא יחיא סינוואר?

על פי מידע חדש, יחיא סינוואר לא נמצא בכלל ברפיח, אלא במקום אחר. מה טוענים בישראל, והאם ארה"ב מוכנה לחלוק מידע סודי שיסייע בתמורה להגבלת המבצע הנוכחי?

(צילום: Abed Rahim Khatib / Flash90)(צילום: Abed Rahim Khatib / Flash90)
אא

האם מנהיג החמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר, נמצא ברפיח? על פי מידע מודיעיני שהגיע לאחרונה, התשובה היא שלילית. צה"ל תוקף בימים אלה ברפיח, אך גורמים ישראלים סיפרו לניו יורק טיימס כי ההערכה היא שסינוואר כלל לא נמצא שם.

שני גורמים שצוטטו בכתבה בסוף השבוע אמרו כי זה אינו מיקום המחבוא שלו, אך הם לא הצליחו לקבוע בוודאות היכן המקום המדויק בו הוא נמצא. לפי ההערכות המודיעיניות האחרונות, סינוואר מסתתר במנהרות תת-קרקעיות באזור חאן יונס, משם צה"ל יצא לפני כחודש.

אמש קראו בצה"ל ל-150 אלף תושבי ג'בליה שבצפון הרצועה לפנות את בתיהם ולעבור למחנה הפליטים, זאת לקראת כניסה מחודשת של צה"ל לאזור. צה"ל החל בפינוי שתי שכונות במזרח רפיח הנמצאות מערבית לפעילות הכוחות ושם הדגישו כי טרם נכנסו כוחות לשתי השכונות במזרח רפיח.

על פי דיווחים הבוקר (ראשון) בארה"ב, נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, הציע סיוע לראש הממשלה בנימין נתניהו אם ישראל תימנע מפעולה נרחבת ברפיח. לפי ארבעה מקורות המעורים בהצעות האמריקאיות, אחת ההצעות הייתה מידע מודיעיני רגיש שיסייע לצה"ל לאתר את מיקומו של סינוואר יחד עם בכירים נוספים. כמו כן, ארה"ב התחייבה לסייע באספקת אלפי מחסות כדי שישראל תוכל לבנות ערי אוהלים לפלסטינים וכן סיוע בחלוקת מזון.

בממשל ביידן טוענים כי לא פשוט יהיה להעביר פלסטינים לאזורים שוממים או הרוסים בעזה. ההצעות נועדו לשכנע את ישראל לבצע מבצע מוגבל וממוקד ברפיח, שם מתגוררים כ-1.3 מיליון פלסטינים.

עוד דווח כי בשבועות האחרונים התקיימו מגעים בין ארה"ב וישראל לגבי האופי המבצעי ברפיח, כשלא בטוח שישראל תישמע לאזהרות ארה"ב בעניין.

תגיות:עזהיחיא סינוואררפיח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה