חדשות בארץ

נתניהו מגיב לראשונה לארה"ב: "אם נצטרך, נילחם בציפורניים"

ראש הממשלה פרסם הצהרה קצרה ראשונה בעקבות הודעת הנשיא ג'ו ביידן על השעיית משלוח נשק לישראל. דובר הבית הלבן אישר כי המשלוח לא יועבר. נמשכת הביקורת על ביידן מצד תורמים יהודיים בארה"ב

נתניהו וביידן, ארכיון (צילום: Miriam Alster/Flash90)נתניהו וביידן, ארכיון (צילום: Miriam Alster/Flash90)
אא

(צילום: דוברות ראש הממשלה)

התייחסות ראשונה הערב (חמישי) מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו להודעת ארה"ב על השעיית משלוח נשק לישראל. למרות שלא ציין ישירות כי הוא מתכוון לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר נתניהו: " אנחנו ערב יום העצמאות. במלחמת העצמאות לפני 76 שנים היינו מעטים מול רבים. לא היה לנו נשק, היה אמברגו נשק על ישראל, אבל בתעצומות הנפש, הגבורה והאחדות בתוכנו - ניצחנו. היום אנחנו הרבה יותר חזקים. אנחנו נחושים, ואנחנו מאוחדים כדי להביס את אויבנו ומבקשי נפשנו. אם נצטרך לעמוד לבד, נעמוד לבד. אמרתי כבר שאם צריך - נילחם בציפורניים. אבל יש לנו הרבה יותר מציפורניים, ובאותן תעצומות נפש, בעזרת השם יחד ננצח".

קבינט יתכנס הערב ויבחן בין היתר הערכות בנוגע לכמות החימושים הקיימת של ישראל, וכן תוכניות הנוגעות לניהול החימושים הללו ומתקפות צבאיות עתידיות.

דובר הבית הלבן, ג'ון קירבי, מסר הערב: "ארה"ב תמשיך לספק לישראל את כל הצרכים שהיא צריכה כדי להגן על עצמה, אך לא נשק ספציפי למשימה ספציפית. העלנו מול ישראל את ההשלכות של שימוש בפצצות בעלות הרס נרחב באזורים צפופים. אנחנו עדיין תומכים במטרה של מיטוט חמאס".

לאחר שהבוקר ארגונים יהודיים ביקרו את החלטת ממשל ביידן וקראו לנשיא ארה"ב לא לפגוע בישראל, איש העסקים הישראלי-אמריקאי חיים סבן פנה הערב במכתב אישי לביידן.

סבן, אחד מהתורמים המרכזיים למפלגה הדמוקרטית, שלח העתקים ממכתבו גם ליועץ לביטחון לאומי, ג'ייק סאליבן ולמזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן. במכתב כתב בין היתר: "בל נשכח שיש יותר מצביעים יהודים, שאכפת להם מישראל, מאשר מצביעים מוסלמים שאכפת להם מחמאס. החלטה רעה, רעה, רעה בכל הרמות, בבקשה שקול אותה מחדש".

תגיות:בנימין נתניהומשלוחי נשק מארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה