חדשות בארץ

טורקיה מתקפלת: מתירה סחר עם ישראל לזמן מוגבל של 3 חודשים

משרד הסחר הטורקי הודיע כי אישר למספר חברות במדינה להמשיך לסחור עם ישראל. האישור ניתן בעיקר לחברות המייצאות חומרי בנייה, והוא לשלושה חודשים. בישראל מעריכים: הטורקים מבינים שהפסקת הסחר יפגע בעיקר בפלסטינים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

משרד הסחר הטורקיה אישר היום (חמישי) למספר חברות ומפעלים במדינה להמשיך לסחור עם ישראל, למרות חרם הסחר עליו הכריז הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן, בתחילת השבוע. החברות קיבלו היתר מיוחד להמשיך לייצא סחורה לישראל למשך שלושה חודשים, בנימוק שלא ניתן לבטל הסכמים קיימים.

מספר כלי תקשורת במערב דווחו כי הסיבה האמיתית היא לחץ שהפעילו חברות טורקיות החוששות לגורלן הכלכלי ולפגיעה בכלכלה הטורקית. הנשיא ארדואן הבין כי הצעד פוגע בכלכלה ועשוי לפגוע בממשלתו. בחדשות 12 דווח כי הסיבה הנוספת לחשש הטורקי הוא שעצירת הייצוא לישראל פוגע בעיקר בפלסטינים שכן טורקיה היא היצואנית הראשית לרשות. ישאל הודיע השבוע כי בשל החרם הטורקי לא יאפשר להכניס סחורה לרשות הפלסטינית שמגיעה בעיקר דרך נמלי ישראל.

ב-ynet דווח כי משרד הסחר הטורקיה הודיע בנוסף כי לאחר שלושת החודשים אותם אישר ארדואן, הסחר עם ישראל יימשך דרך מדינה שלישית. בסוכנות רויטרס דווח בתגובה כי שר המסחר הטורקי, עומר בולאט, הכחיש את הדיווח. בולאט כתב ברשת X כי "הדיווחים בישראל על הקלת חרם המסחר דמיוניים ואינם קשורים למציאות". לדבריו, "החרם יימשך עד הפסקת אש קבועה בעזה".

תגיות:טורקיהחרם מסחר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה