חדשות בארץ

כדי לגרום ללחץ על ישראל: מחבלי חמאס מנסים לסכל את כניסת הסיוע ההומניטרי לעזה

ארגון הטרור משגר מזה שלושה ימים רקטות ופצצות מרגמה לכרם שלום. היום דווח בארה"ב על ירי לעבר אזור המצוף הימי האמריקני. צה"ל פועל בצפון הרצועה, לסיכול הירי. פעילי "צו 9" מעכבים את שיירת משאיות הסיוע

כוחות צה"ל במעבר כרם שלום (צילום: Erik Marmor/Flash90)כוחות צה"ל במעבר כרם שלום (צילום: Erik Marmor/Flash90)
אא

התקשורת האמריקנית דיווחה היום (חמישי) שמחבלי חמאס שיגרו פצצות מרגמה למרחב שבו האמריקנים בונים את הנמל הימי. בחדשות 13 דווח כי לא היו נפגעים בגוף או נזק, וארגון הטרור מנסה לפגוע במי שמנסה לסייע לאוכלוסייה בעזה.

היום בצהריים שיגר חמאס מספר רקטות על כרם שלום. לא דווח על נפגעים. כזכור, בשלושת הימים האחרונים שיגר חמאס, מפאתי רפיח וממרכז הרצועה, רקטות ופצצות מרגמה לעבר מעבר כרם שלום וסביבתו. באחת התקיפות נהרגו ארבעה לוחמי צה"ל.

אתמול שוגרו שמונה רקטות למרחב זה אך השיגורים לא חצו לעבר שטח הארץ ונפלו בשטח הרצועה. בנוסף, זוהו שמונה שיגורים שחצו ממרחב רפיח לעבר מרחב כרם שלום, וכתוצאה מהשיגורים לוחם צה"ל נפצע באורח קל.

מצה"ל נמסר כי "חמאס ממשיך לבצע שיגורים ממרחבים מאוכלסים במרחב רפיח לעבר מעבר כרם שלום במטרה לפגוע בכוחות צה"ל ותפקוד המעבר".

 

נציג האיחוד האירופי נגד חמאס

הנציג העליון לענייני חוץ של האיחוד האירופי, ג׳וזף בורל, התייחס לירי של חמאס ואמר בין היתר: "בעיצומו של המשא ומתן לשחרור 132 החטופים ולהשגת הפוגה הומניטרית, ארגון הטרור חמאס בחר לירות לאזור המעבר ההומניטרי כרם שלום ורצח 4 חיילים ישראלים. האש שרצחה את 4 הישראלים נורתה מרפיח. מי שיורה לעבר המעבר ההומניטרי ומנסה להתנקש בעסקה לשחרור החטופים ובהפוגה הומניטרית הוא ארגון הטרור חמאס. קבלת המניפולציות התקשורתיות של חמאס, היא עידוד לטרור. ישראל תפעל בכל מקום נדרש כדי להגן על אזרחיה, ותמשיך לפעול עד לשחרור 132 החטופים ולמיטוט החמאס".

 

עשרות משאיות סיוע מעוכבות על ידי ארגון "צו 9"

פעילי תנועת "צו 9" המאגדת משפחות שכולות, משפחות חטופים ומשפחות של לוחמים, הצליח לעכב כניסה של עשרות שמאיות לרצועה.

פעילי הארגון עיכבו את תנועת משאיות שנעות מאילת לעזה, באזור מצפה רמון, וחלק מהפעילים התמקמו גם במעבר כרם שלום.

יש לציין כי בעקבות חסימות משאיות הסיוע שנערכו בשבועות האחרונים, ישראל החליטה להעביר הלילה את משאיות הסיוע בדרך שונה, והעבירה לראשונה סיוע מירדן דרך מעבר רבין הסמוך לאילת. מעל 500 תושבי אילת הגיעו משעות הערב למעבר רבין, ומשם התפצלו ל3 קבוצות חסימה: בצומת נמל התעופה על כביש 90, בכניסה לכביש 12, ובמעבר עצמו.

משאיות סיוע לרצועה במצפה רמון (קרדיט: תנועת צו 9)משאיות סיוע לרצועה במצפה רמון (קרדיט: תנועת צו 9)

הפעולה עיכבה את המשלוח עד עלות השחר. המשטרה פתחה את הציר והמשאיות הגיעו למצפה רמון שם נחסמו שוב.

נעמי, אמו של החטוף אוריאל ברוך הי"ד שגופתו מוחזקת בעזה שהשתתפה בחסימה אמרה: "באתי להזדהות עם כל האלופים האלה ובאנו לחסום את המשאיות. לא יכנס אוכל לחמאסניקים" 

מהתנועה נמסר: "עם ישראל מתעורר ועומד על רגליו. מול המחדל הזה שמתרחש מאוחרי הגב של אזרחי ישראל עומדים נחושים בני העם הזה. המכונה המשומנת של שיירות המשאיות לחמאס שמנסה לעבור פעם אחר פעם בדרכים צדדיות ומוסתרות נתקלת בחומה אדירה. אנחנו רוצים את החטופים שלנו בבית, ולא מוכנים לסכן את החיילים שלנו בשביל מחבלי נוחב'ה. שום סיוע לא יעבור עד שאחרון החטופים יחזור".

מהמשטרה נמסר כי למעלה מ-20 פעילי תנועת צו 9 נעצרו במהלך חסימת משאיות הסיוע לחמאס הלילה ובמהלך הבוקר.

תגיות:האיחוד האירופיכרם שלוםסיוע הומניטריירי רקטות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה