חדשות בארץ

הלוי הודיע לתא"ל וינטר: "אתה משוחרר מצה"ל"

לאחר שלא הכליל את תא"ל עופר וינטר בסבב המינויים האחרון, הודיע הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי כי וינטר משוחרר מצה"ל. השר לביטחון לאומי בוחן אפשרות לצרפו לשורות המשטרה

עופר וינטר, ארכיון (צילום: Miriam Alster/Flash90)עופר וינטר, ארכיון (צילום: Miriam Alster/Flash90)
אא

הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי נפגש היום (רביעי) עם תא"ל עופר וינטר והודיע לו על שחרורו מצה"ל. זאת, לאחר שהוחלט לא לקדם את וינטר ולא לכלול אותו בסבב המינויים עליו הוכרז בשבוע שעבר.

הודעה דומה נמסרה לתא"ל יניב אלאלוף, מי שהיה מפקד אוגדת יהודה ושומרון, ולתא"ל יורם כנפו, מי שהיה ראש מטה אגף כוח אדם.

על פי דיווח ב-ynet, השיחה בין וינטר להלוי, שנמשכה כ-40 דקות, הייתה "קשה וטעונה". הודעת הפרישה נעשתה ככל הנראה בתמיכת שר הביטחון יואב גלנט, שלא מסר עד כה התייחסות לסוגייה.

וינטר נמצא כבר שנה וחצי ללא תפקיד, מאז סיים לשמש מפקד עוצבת האש. קודם לכן שירת כמזכיר הצבאי של שר הביטחון אביגדור ליברמן, ראש מטה פיקוד המרכז, מפקד חטיבת גבעתי, מפקד החטיבה הצפונית ברצועת עזה, מפקד חטיבת שועלי מרום, מפקד יחידת דובדבן ומפקד גדס"ר גבעתי.

בעקבות הפרסום על שחרור העתידי מצה"ל, הודיע לפני מספר ימים השר לביטחון פנים, איתמר בן גביר, כי הוא בוחן אפשרות להציע לוינטר להתמנות לתפקיד ניצב במשטרה. השר שוחח עם המפכ"ל המיועד ניצב אבשלום פלד, שנתן את הסכמתו לפנות לתא"ל וינטר ולהציע לו להצטרף למשטרה. עם כניסתו לתפקיד של ניצב פלד, שאמור לעבור את הוועדה למינוי בכירים, צפויים לפרוש מספר ניצבים, בהם מפקדי מחוזות וראשי אגפים, מה שיוביל לבניית סגל פיקוד בכיר חדש.

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ביקר את ההחלטה: "הדרך בה ראשי הצבא תדרכו במשך ימים שלמים כנגד עופר וינטר, תדרוכים שהובילו לבסוף לשחרורו, נוגדת את כל הנורמות המקובלות בצה"ל. מדובר בשערורייה ובהדחה של קצין בכיר שבניגוד לחלק ניכר מהקצינים במטה הכללי, לא נושא באחריות למחדל של השבעה באוקטובר. אני מכיר היטב את עופר וינטר, עוד מהתקופה בה שימש כמזכיר הצבאי שלי במהלך כהונתי כשר הביטחון. מדובר בקצין אמיץ, ערכי ועתיר זכויות. דבר אחד בטוח - לו היה אלוף פיקוד הדרום בשבעה באוקטובר, במשמרת שלו המחדל הנורא לא היה מתרחש".

גם ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט התייחס לשחרורו של וינטר מהצבא, אך נמנע מביקורת על צה"ל. כך כתב בנט ברשת X: "אני מבקש, בשם עם ישראל, להודות לתא"ל עופר וינטר על עשרות שנות שירות בצה"ל. אני מכיר את עופר 34 שנה, משירותנו בסיירת מטכ"ל ואחר כך ביחידת מגלן. מאוחר יותר שירת עופר כמזכיר הצבאי שלי, בעת ששימשתי שר הביטחון, וביצע תפקידו בצורה מעולה. מדובר באחד ממפקדי השדה הטובים של צה"ל. בכל תפקיד יצא לו להילחם באויב - ולנצח".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, ביקר דווקא את שר הביטחון יואב גלנט: "ההתנהלות הרשלנית וחסרת האחריות של גלנט - לוותר על קצין מצטיין ומוערך כמו עופר וינטר, היא המשך ישיר של ההתנהלות הלקויה שלו והמחדלים במשך כל החודשים האחרונים".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ', טען: "הדחת וינטר זו טעות בכל כך הרבה רמות. אסור היה לרמטכ"ל לעסוק במינויים וחילופי תפקידים, מי שאחראי לכישלון הצבאי מהגדולים שידענו לא יכול לבנות את הצבא של הדור הבא. וינטר הוא קצין התקפי שלא היה שותף לקונספציה, והוא מוצא את עצמו מודח באמצע המלחמה. עולם הפוך".

תגיות:עופר וינטרשחרור מצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה