חדשות בארץ

מת מפצעיו לוחם הימ"מ שנפצע אנוש בטול כרם

פקד ייטב לב הלוי הי"ד, מפקד בימ"מ, נפגע במהלך חילופי אש עם מחבלים בטול כרם, בפעולה בה חוסלו חמשת המחבלים שרצחו של אלחנן קליין הי"ד. ייטב הוא בנו של מפקד מחוז ירושלים לשעבר, ניצב בדימוס יורם הלוי

ייטב לב הלוי הי"ד (צילום: דוברות המשטרה)ייטב לב הלוי הי"ד (צילום: דוברות המשטרה)
אא

לאחר ארבעה ימים בהם הצוותים הרפואיים במרכז הרפואי בילינסון נלחמו על חייו, הודיע אחר הצהריים (רביעי) בית החולים כי פקד ייטב לב הלוי, מפקד בימ"מ, מת מפצעיו. הלווייתו תערך מחר בשעה 14:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל.

ייטב הי"ד, בן 28 תושב הר גילה, מפקד צוות בימ"מ, הוא בנו של ניצב בדימוס יורם הלוי, כיום יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. בתפקידו האחרון במשטרה שימש הלוי האב כמפקד מחוז ירושלים. קודם לכן היה מפקד הימ"מ, מפקד יחידת "להב 433", מפקד משמר הגבול ומפקד מחוז דרום.

ייטב התגייס לימ"מ לפני כשלוש שנים וחצי. קודם לכן שירת בצה"ל ביחידת מגלן, ובין היתר היה סגן מפקד פלוגה. פקד ייטב הלוי החליף באחרונה מפקד צוות בימ"מ, רב-פקד משהאל שלמה הי"ד, שנפל בלחימה מול מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר.

משטרת ישראל מסרה כי "משטרת ישראל ומשמר הגבול מודיעים בצער ויגון רב על נפילתו בקרב של פקד ייטב לב הלוי. מפקד ולוחם בימ"מ אשר נפצע באורח אנוש בפעילות מבצעית בטול כרם. ייטב לב פונה באורח אנוש לבית החולים בילינסון, שם נלחמו על חייו בימים האחרונים. משטרת ישראל תעמוד לצד המשפחה השכולה ותלווה אותה לעד".

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מסרה שהיא "מרכינה ראש עם היוודע דבר נפילתו של לוחם הימ"מ פקד ייטב לב הלוי, בנו של יו"ר הרשות ניצב (בדימ') יורם הלוי. משתתפים בצער המשפחה".

הלוי נפצע אנושות בלילה שבין שישי לשבת בפעולה לחיסול מחבלים ליד טול כרם. כוח של הימ"מ בשיתוף שב"כ וצה"ל, חיסל בעיירה דיר א-רוסון, ליד טול כרם, חמישה מתוך ששת המחבלים שהיו מעורבים ברציחתו של אלחנן קליין הי"ד, בפיגוע בשומרון בחודש נובמבר. מחבל נוסף נעצר.

המחבלים, שהתבצרו במבנה, ניהלו קרב יריות עם לוחמי צה"ל במשך כ-13 שעות. הלוי נפגע בעת ניסיון להיכנס לבית. חיסול המחבלים בוצע בסופו של דבר באמצעות ירי טילים לתוך הבית.

המחבלים שחוסלו היו מעורבים בפיגוע בו נרצח קליין, בן 29 ואב לשלושה ילדים, מהיישוב ענב שבשומרון. הוא נרצח ליד הכפר בית ליד בתחילת נובמבר, בעת שהיה בדרכו הביתה מהמילואים. קליין היה על מדים בעת שמחבלים עקפו את רכבו, בציר שמוביל מהיישוב שבי שומרון ליישוב ענב, ופתחו לעברו באש. קליין איבד שליטה על הרכב, שסטה מהנתיב והתהפך. מותו נקבע כעבור זמן קצר.

הפלסטינים דיווחו כי המחבלים שנהרגו הם: תאמר ראפאת עבד אל רחמן פאקהא (בן 32), עלאא אדיב עבד אל ג'אבר שריתח (בן 45), אסאל בשיר תאופיק בדראן (בן 42) ועדנאן תייסיר כאמל סמארה (בן 40). שמו של המחבל החמישי לא פורסם. כל המחוסלים שייכים לגדודי אל קאסם.

תגיות:ימ"מחללי המשטרהייטב לב הלוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה