חדשות בארץ

צה"ל קרא לפנות בית חולים ברפיח, חשש שמתחתיו מצויות מנהרות חמאס

הפלסטינים מדווחים על קריאה שהועברה למנהלי בית החולים במזרח רפיח. חילופי אש סמוך למעבר רפיח. טילי נ"ט פגעו במבנה במטולה ובצומת גומא

פעילות ברצועה, היום (צילום: דובר צה"ל)פעילות ברצועה, היום (צילום: דובר צה"ל)
אא

בצה"ל מעריכים כי תחת בית החולים "אבו יוסוף א-נג'אר", במזרח רפיח, יש מנהרות המשרתות את מחבלי החמאס והג'יהאד האיסלאמי. התקשורת בעזה דיווחה היום (רביעי) כי צה"ל העביר דרישה להנהלת בית החולים לפנותו בהקדם.

בית החולים נקרא על שמו של המחבל שחוסל בביירות בשנת 1973 ומשרת את האוכלוסייה במזרח רפיח. לאחר חשיפת המנהרות תחת כל בתי החולים בצפון ומרכז הרצועה, כמו גם בחאן יונס, הערכת צה"ל עשויה להתברר כנכונה.

חילופי אש התנהלו היום בין כוחות צה"ל למחבלים סמוך לצד העזתי של מעבר רפיח, שנתפס על ידי צה"ל. הלוחמים מבצעים פעולות לאיתור מנהרות באזור. העזתים דווחו על מספר אנשי חמאס שחוסלו בידי לוחמי צה"ל.

דובר צה"ל עדכן כי כוחות של אוגדה 162, חטיבות גבעתי ו-401, חיסלו ביממה האחרונה מחבלים במספר היתקלויות ואיתרו תשתיות טרור לצד פירים תת קרקעיים במוקדים שונים במרחב. הכוחות החלו בתהליכי השמדת התשתיות והפירים. באחת הפעילויות, זיהו לוחמי גבעתי מחבל נושא מטול מסוג RPG במרחב הכוחות וחיסלו אותו.

במקביל, כוחות חטיבה 401 ממשיכים בפשיטות על הצד העזתי של מעבר רפיח בעקבות מידע מודיעיני לפיו מחבלים מנצלים את מרחב המעבר לפעולות ולצרכי טרור. לאורך היממה האחרונה כלי טיס של חיל האוויר תקפו והשמידו מעל 100 מטרות טרור ברחבי הרצועה. בין המטרות שהותקפו, מבנים צבאיים, עמדות תצפית, עמדות שיגור ותשתיות צבאיות נוספות.

(צילום: דובר צה"ל)

פגיעה ישירה בבית במטולה

מחבלי חיזבאללה שיגרו לפני הצהריים טיל נ"ט לעבר מבנה במטולה. למקום נגרם נזק, לא דווח על נפגעים. טיל נ"ט נוסף שוגר אל צומת גומא, וכביש 90 נחסם לזמן לתנועה לזמן מה. נזק נגרם לתחנת אוטובוס. המשטרה פינתה את הנפל. לא היו נפגעים.

חילות האוויר והתותחנים פתחו בתגובה בסדרת תקיפות בדרום לבנון, החיזבאללה הגיב בשיגור רקטות לעבר שלומי, שתולה, מצובה ויישובים נוספים.

תגיות:מלחמת חרבות ברזלכניסה לרפיח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה