חם ברשת

מי זו אמו של בנימין נתניהו, שנבחרה להדליק משואה ביום העצמאות?

אמו של בנימין נתניהו נבחרה להדליק משואה ביום העצמאות. אמנם הכותרת הזו הצליחה לבלבל אפילו אותנו, אבל כשתקראו את הכתבה - גם אתם תבינו כבר הכל 

נתניהו (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)נתניהו (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

מי זו מרים כהן מהמושב "טפחות" - אמו של בנימין נתניהו, שנבחרה להדליק משואה ביום העצמאות? תיכף תבינו הכל: כהן, שמאז פרוץ המלחמה נוהגת לבשל שלל מטעמים ביתיים ללוחמים - היא אם לתשעה בנים. לבן השביעי שלה קראה על שמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. 

כהן סיפרה כי היא מגיעה למוצבים בכל רחבי הארץ עם מטעמיה, כדי שלחיילים יהיה אוכל ביתי טעים ומזין. מאז תחילת המלחמה הקימה חמ"ל בישולים בביתה, ויש לה צי שלם של מתנדבים שמשנעים כמויות גדולות של מזון, ללוחמים בכל מוצבי הצפון. תחילה הייתה מגיעה למוצבים ומבשלת שם, אולם משנפסקה פעילותה זו, החלה לבשל אצלה בבית. "אני נהנית לבשל לחיילים שלנו, ולא מפחדת מעבודה קשה", היא אומרת. "כשאתה עושה משהו טוב, תעשה אותו בשמחה ובאהבה, ואז גם הכל הולך במהירות".

את השמחה בפעלה היא רותמת לזכותו של אביה, שעלה ארצה מלוב בשנת 1948 היישר למושב דלתון שבגליל. "גדלנו בבית ציוני וחלוצי ואבא שלי חינך אותנו לתרום לאחר יותר מאשר לעצמך ואני למדתי ממנו", היא מסכמת. 

תגיות:אמאמשואהבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה