מעניין

לא רק במטבח: התבלין שכדאי לכם לפזר ברחבי הבית

אנחנו משתמשים בו במטבח, ולפעמים מריחים אותו כ"בשמים" בהבדלה. הוא מוסיף טעם נפלא וארומה לתבשילים שונים, אבל יש לו שימוש אחד מיוחד שלא הכרתם. מדוע כדאי לפזר ציפורן בחדרים ובפתחי החלונות? טעם לדבר

אא

את תבלין הציפורן כולנו מכירים. יש מי שנוהג לשלב אותו במאכלים, ויש מי שמכיר אותו רק מההבדלה במוצאי שבת. חלקנו חולטים אותו כתה, ויש המכירים בתכונותיו הרפואיות ומשתמשים בו בעת כאב שיניים או צינון כבד. כך או כך, מדובר בתבלין שריחו הייחודי והמוכר נודף למרחוק.

מהו הציפורן?

צִיפּוֹרֶן הוא תבלין העשוי מכפתורי פרחים מיובשים של עץ תבלין טרופי. תבלין הציפורן הוא בעצם ניצן הפרח במצב סגור. לפני הייבוש - צבע הניצן ורוד, ולאחר  הייבוש – חום אדמדם. צורתו הייחודית מזכירה מסמר.

לציפורן שימושים רבים מלבד שימוש במטבח:

1. דוחה חרקים ונמלים:

מסמרי ציפורן משחררים ארומה חזקה הודות לתכולה גדולה של אוג'נול, חומר טבעי עוצמתי שקיים בתבלין. האוג'נול, מלבד תכונותיו האנטיבקטריאליות, משמש כדוחה חרקים טבעי. לכן מומלץ לפזר אבקת ציפורן באזור החלונות או הדלתות, ובכל פינה ברחבי הבית.

לשימוש מיטבי כדאי לטחון מסמרי ציפורן ולא לקנות את התבלין הטחון בשקיות. אפשר גם להשתמש בתמיסה, כפי שמוסבר בסעיף הבא.

2. דוחה יתושים:

ניתן להשתמש בציפורן גם כחומר דוחה יתושים טבעי. משרים כמה מסמרי ציפורן במים חמים למספר שעות ולאחר מכן מסננים. יש למרוח כמה טיפות מהתמיסה על העור כדי לספק הגנה מעקיצות יתושים. בתמיסה אפשר להשתמש גם ברחבי הבית אם לא רוצים להשתמש בתבלין הטחון.

3. למניעת פשפשים:

יש האומרים שהציפורן יכול למנוע גם מחרקים אחרים דוגמת פשפשים להגיע לביתכם. ניתן להכין חבילה קטנה של ציפורן טחון עטוף בנייר כסף מחורר (חורים קטנים מאוד) ולהניח מתחת לסדין או הכרית.

מכירים שימושים נוספים לציפורן? כתבו לנו בתגובות.

תגיות:חרקיםציפורןתבלין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה