חדשות בארץ

"סינוואר על זמן שאול. הוא נמלט ממחילה למחילה"

ראש המל"ל צחי הנגבי סיפר כי ישראל הייתה קרובה ללכידתו של מנהיג חמאס: "כשאומרים שאנחנו פסע מ'ניצחון מוחלט', צריך להבין מה זה: 3 מטרות שאפתניות, שנשיג אותן"

(צילומים: Chaim Goldberg, Abed Rahim Khatib / פלאש 90)(צילומים: Chaim Goldberg, Abed Rahim Khatib / פלאש 90)
אא

המגעים לעסקת חטופים נמשכים, וכך גם וההצהרות בנוגע לכניסה לרפיח. אמש (מוצאי שבת) התראיין ראש המל"ל צחי הנגבי בחדשות 12 וסיפר כי "הפור נפל" בנוגע לכניסה לרפיח וכי רק שאלת התזמון עדיין נותרה באוויר. הוא הוסיף כי למרות ההצהרות של חמאס לפיהן יחיא סינוואר הסתובב מחוץ למנהרות, מנהיג ארגון הטרור ברצועה נמצא כרגע במצוקה.

"קשה לו כנראה לקבל החלטה שהמשמעות שלה עשויה להיות קץ שלטון חמאס", אמר הנגבי. "ברגע שהוא מוותר על קלף משמעותי בשביל ההישרדות שלו, שזה החטופים שלנו, זה לא פשוט עבורו - ולכן הדברים מתעכבים. סינוואר נמצא על זמן שאול. הוא נמלט ממחילה למחילה, היינו מאוד קרובים אליו. יש האומרים אפילו קרובים מאוד בשלב מסוים. אולי אפילו פחות מכמה ימים". לדברי הנגבי, כפי שהיה עם בן לאדן והאמריקנים, "הוא לא ייצא חי" ו"צריך סבלנות".

"אנחנו לא במצוקה", הגיב הנגבי על הטענות להתפתחות איטית במלחמה. "אני חושב שצריך לקחת נשימה ארוכה. כשאומרים שאנחנו פסע מ'ניצחון מוחלט', צריך להבין מה זה, זה 3 מטרות שאפתניות, אבל נשיג אותן - המטרה הראשונה היא ליצור את התנאים להשבת החטופים. למעלה מחצי מהם כבר שבו, ואנחנו נלחמים ומתפללים על חייו של כל אחד ואחד מהם שנותרו ומקווים שהעסקה תביא להצלת חיים. אנחנו נשיג את המטרה השנייה של השמדת היכולות הצבאיות והשלטוניות של חמאס. המטרה השלישית, שהיא מעל הכול, היא להביא לכך שמעזה לא יישקף איום כזה של טבח על ישראלים".

הנגבי נשאל גם מה יקרה ביום שאחרי וענה: "כשאמריקנים נלחמו מול הנאצים ארבע שנים הם חשבו על 'היום שאחרי'? לעזה לא ייכנס אף אחד, כי הוא יודע שכל עוד יש גדודי חמאס מתפקדים, עם יכולות להרוג אותו ואת משפחתו, הוא לא ייכנס".

לסיום, התייחס הנגבי לכניסה האפשרית לרפיח. "הסיפור הוא מאוד פשוט", הצהיר. "האם התקבלה החלטה על רפיח? אני אומר לכם כעובדה - הפור נפל. ראש הממשלה הנחה את צה"ל על דעת כל שרי הקבינט לבצע את הפעולה ברפיח. אנחנו לא מבשרים לאויב מתי היא תחל, אבל אפשר לומר היא תחל בקרוב מאוד".

תגיות:חמאסיחיא סינווארצחי הנגביחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה