חדשות בארץ

הצעה צרפתית לעצירת הלחימה בצפון: חיזבאללה יתרחק מהגבול וישראל תפסיק לתקוף

הצרפתים מנסים להביא להסכם רגיעה שיעצור את ההסלמה בגבול הצפון. מציעים לארגון הטרור לפרק את כל התשתיות ולנוע צפונה. ישראל תתחייב בשלב ראשון לא לבצע פעולות צבאיות

תקיפה בדרום לבנון (צילום: Ayal Margolin/Flash90)תקיפה בדרום לבנון (צילום: Ayal Margolin/Flash90)
אא

 

הממשל הצרפתי הניח הצעה שתוביל להפסקת הלחימה בצפון, ובהמשך להסכם בין חיזבאללה לישראל. כך מדווח היום (שישי) העיתון הלבנוני "אל-אחבאר". בישראל לא התייחסו לדיווח ויש לציין כי העיתון נחשב מקורב לחיזבאללה.

על פי הדיווח, שר החוץ הצרפתי סטפן סז'ורנה ביקר בישראל ובביירות והניח לשני הצדדים הצעה המורכבת משלושה שלבים.

בשלב הראשון "הקבוצות הלבנוניות החמושות", כפי שהוא מכנה אותן, יתחייבו להפסיק את הפעילות הצבאית בתוך ישראל ובאזורי המחלוקת, ימנעו מתקיפות של יוניפי"ל או מתקני הכוח, ויבטיחו את חופש התנועה של הכוח הצבאי. ישראל מצידה תפסיק את הפעולות הצבאיות בלבנון, כולל התקיפות אוויריות בשטחה, תימנע מכל פעולה המסכנת את יוניפי"ל, תבטיח חופש תנועה לכוח ותעצור את חסימת המכ"מים על ספינות כוחות חיל הים שלו. יוניפי"ל יעקוב אחר הפעולות בשטח ויגדיל את מספר הסיורים לאורך הקו הכחול כדי להבטיח את המחויבות של שני הצדדים.

בשלב השני, לאחר כשבוע, כל הארגונים החמושים בלבנון יפרקו את כל המתקנים והמרכזים סמוך לגבול, וייסוגו למרחק של לא פחות מעשרה קילומטרים צפונית לקו הגבול עם ישראל. צה"ל יפסיק ישראל יפסיק את הטיסות האוויריות מעל שטח לבנון. צבא לבנון יתפרס בשטח ההפרדה.

בשלב השלישי, תוך 10 ימים: ביירות וירושלים יחדשו את המשא ומתן על קביעת הגבול היבשתי של לבנון, בהתבסס על המתווה של 2017, וידונו על שטחים במחלוקת. שלב זה יכלול משא ומתן להבטחת הקמת אזור חיץ בין הגבול לליטני, נקי מקבוצות חמושות.

תגיות:לבנוןחיזבאללההסכם הפסקת אש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה