חדשות בארץ

בהוראה מלבנון: חוליית טרור תכננה לבצע פיגוע מטען נגד כוחות צה"ל

השב"כ וצה"ל חשפו את החוליה בכפר יעבד שבשומרון. בחקירת המחבלים התברר כי פעלו על סמך הוראות שקיבלו מהג'יהאד האיסלאמי בלבנון. המטען היה אמור להיות מופעל מרחוק

פעילות בשומרון (צילום: דובר צה"ל)פעילות בשומרון (צילום: דובר צה"ל)
אא

הותר היום (חמישי) לפרסום כי בפעילות משותפת של השב"כ וצה"ל נעצרו בחודש ינואר שלושה פעילי הג'יהאד האיסלאמי מהכפר יעבד, אשר פעלו בהוראת מפקדת ארגון הטרור בלבנון. מטרת המחבלים הייתה לבצע פיגועים נגד חיילי צה"ל בשומרון, במתווה של מטענים בהפעלה מרחוק. במהלך מעצרם נתפסו מטענים מוכנים לשימוש.

שלושת הפעילים שנעצרו הם: אחמד טאלב ח'אלד אבו בכר - בן 29, ⁠אבראהים עבד אלרחים ג'אבר אבו בכר - בן 29, ועבאדה מנצור מוחמד אבו בכר - בן 18.

בחקירתם בשב"כ עלה כי אחמד ואבראהים ניהלו קשר חשאי למול מפקדת הג'יהאד בלבנון במסגרתו קיבלו השניים כספים, בין היתר באמצעות מטבעות קריפטוגרפיים. כמו כן, השניים ביצעו ניסויים בייצור מטענים משמעותיים בהפעלה מרחוק לטובת הפעלתם לעבר כוחות צה"ל. בחקירתו של עבאדה בשב"כ עלה כי גויס על ידי אבראהים לחולייה וייצר מטענים. נגד השלושה הוגשו כתבי אישום לבית המשפט הצבאי בשומרון.

בשב"כ ציינו כי "חקירה זו חושפת את כוונותיה של מפקדת ארגון הטרור לקדם פיגועים באזור צפון השומרון באמצעות גיוס ואכוונה של פעילים תושבי יו"ש. שב"כ וצה"ל ימשיכו לפעול לסיכול טרור נגד כוחות צה"ל ואזרחי ישראל".

תגיות:הג'יהאד האסלאמייו"שסיכול טרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה