חם ברשת

שבר את הרשת: החזיקה שלט תמיכה בזכריה זביידי ולא ידעה במי מדובר

ההפגנות בארה"ב שוברות שיאים חדשים. הפעם, מפגינה הפגינה בעד שחרורו של "לוחם החופש" זכריה זביידי, אך מעל התמונה הופיע שם אחר, ולא שמו של מי שהיה מעורב בפיגועים וברצח יהודים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ההפגנות בארה"ב שוברות שיאים חדשים. בקמפוסים ברחבי ארצות הברית נערכות מדי יום הפגנות של פרו-פלסטינים נגד ישראל. כפי שהוכח בסרטונים רבים שרצים ברשת, חלק מהמפגינים לא ממש יודעים על מה הם מפגינים. בסרטונים שהופצו נראות נערות מפגינות נגד ישראל, אך כשהן נשאלות על מה ההפגנה - הן לא ממש יודעות להשיב ומסבירות שסטודנטים אחרים ביקשו מהן תמיכה, והן הגיעו מבלי לדעת את תוכנה.

סרטון ויראלי שהופץ בימים האחרונים משקף עד כמה ההסתה היא גדולה: מפגינה בניו יורק החזיקה בשלט עם תמונתו של זכריה זביידי, אותו מחבל שרצח ישראלים במספר פיגועים, אבל אין לה ממש מושג מה היא מחזיקה ביד.

"סלחי לי, את יודעת מי הבחור הזה?", נשאלה מפגינה שהחזיקה בשלט עם תמונתו של זביידי. "כתוב כאן", היא ענתה. "זה אסיר פלסטיני, קוראים לו מנודל". הבחורה ענתה: "לא. קוראים לו זכריה זביידי. האמת היא שהוא מחבל פלסטיני שמרצה עונש מאסר, וזה לא האדם שקוראים לו מנודל נפיאת".

"מה אתה רוצה?", נשאלה המפגינה בהמשך. "לא יודעת, אני עושה את אותו דבר שאת עושה". הבחורה שצילמה את הסרטון השיבה: "זה פשוט לא הבחור הזה, יש לו שם אחר. הוא לא לוחם חופש".

זביידי, תושב מחנה הפליטים ג'נין, היה אחראי בעשור הקודם לרציחתם של עשרות ישראלים בפיגועי טרור. כוחות הביטחון ניסו לחסלו מספר פעמים, אך ללא הצלחה. הוא נודע כמבוקש מספר 1 באזור יהודה ושומרון, וזכה לכיסוי תקשורתי נרחב, בין היתר בכלי התקשורת בישראל. ב"הסכם המבוקשים" שהושג ב- 2007 בין ישראל לרשות הפלסטינית, הוא קיבל – יחד עם מבוקשים אחרים – חנינה ישראלית, הוצא מרשימת המבוקשים ולא הועמד לדין. מהודעת השב"כ בזמנו עולה כי בשל ההפרה הבוטה והאלימה של התחייבותו לחדול מכל פעילות טרור, זביידי הועמד לדין לא רק על פיגועי הירי שנחשפו אלא גם על פעילות הטרור בה היה מעורב בעבר. בסופו של דבר, הוא נשלח למאסר עולם ב-2019.

תגיות:הפגנותחם ברשתארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה