חדשות בעולם

טורקיה הודיעה רשמית: נצטרף לתביעה נגד ישראל בהאג

שר החוץ הטורקי הכריז על המהלך ומדינתו תצטרף לתביעה של דרום אפריקה שטוענת ל"רצח עם" בעזה. ניקרגואה וקולומביה הצטרפו אף הן לתביעה

אילוסטרציה (צילום: Uri lenz/FLASH90)אילוסטרציה (צילום: Uri lenz/FLASH90)
אא

שר החוץ הטורקי, האקאן פידן , הודיע היום (רביעי) כי מדינתו החליטה לתמוך בתביעה שהגישה דרום אפריקה נגד ישראל בבית הדין הבין-לאומי לצדק בהאג. כך דווח בחדשות 12. בכך מצטרפת טורקיה לניקרגואה וקולומביה, שכבר הודיעו על תמיכתן בתביעה. קולומביה אף הודיעה הערב רשמית על ניתוק היחסים הדיפלומטיים עם ישראל.

בהודעה שסמר פידן הוא כתב: "הצגנו את תוצאות ההערכות שלנו היום בפני נשיאנו, ובהתאם להחלטה המדינית שהתקבלה, ברצוני להודיע ​​לראשונה כי החלטנו להתערב בתביעה שהגישה דרום אפריקה נגד ישראל בבית הדין הבין-לאומי לצדק. אנו מקווים שעם צעד זה, התהליך בפני בית הדין הבין-לאומי יתקדם בכיוון הנכון".

השר הטורקי הוסיף כי מדינתו תמשיך לעבוד בשיתוף פעולה עם כל בעלות בריתה כדי להביא להגשת בקשות ממדינות נוספת. לדבריו, "כאשר הטקסט המשפטי של המחקר שלנו יושלם, נגיש את בקשתנו הרשמית לבית הדין הבין-לאומי כדי לממש את ההחלטה הפוליטית הזו. טורקיה תמשיך לעמוד לצד העם הפלסטיני בכל מצב".

כזכור, דרום אפריקה הגישה את תביעתה בחודש דצמבר האחרון והשופטים הוציאו צווי ביניים נגד ישראל, אך לא הורו על עצירת הלחימה בעזה. בבית הדין קראו לישראל לפעול לשיפור המצב ההומניטרי ולמנוע הסתה לרצח עם.

לפני שבוע הגישה ניקרגואה עתירה לבית הדין לחייב את גרמניה להפסיק לספק נשק לישראל. בית הדין דחה את העתירה והודיע כי לא יתערב.

תגיות:ניסיון ההפיכה בטורקיהבית הדין הבינלאומי בהאגתביעת דרום אפריקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה