חדשות בארץ

נתניהו: "לא נסכים לעסקה שכוללת סיום המלחמה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר זאת בשיחתו עם מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן. האמריקנים הביעו התנגדות למבצע צבאי ברפיח. בישראל ממתינים לתשובת החמאס

בלינקן ונתניהו (צילום: Marc Israel Sellem / POOL)בלינקן ונתניהו (צילום: Marc Israel Sellem / POOL)
אא

לשכת ראש הממשלה מסרה אחר הצהריים (רביעי) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר למזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, כי מבצע צבאי ברפיח "אינו מותנה בדבר". בלשכה הוסיפו כי נתניהו ציין בפני בלינקן שהוא "לא יסכים לעסקה לשחרור חטופים הכוללת את סיום המלחמה".

במהלך פגישתם של השניים בירושלים אמר נתניהו: "אם חמאס לא יסכים להצעה החדשה, לא תהיה עסקה וישראל תחל במבצע ברפיח". כמו כן, על פי דיווח בחדשות 12, ראש הממשלה הציג את מרחב הגמישות שנתן לצוות המשא ומתן בעסקה ואמר שישראל "כבר הלכה כברת דרך. ישראל תהיה מוכנה להמתין עם רפיח, אבל לא לבטל כליל".

בדיווח נמסר כי נתניהו הסביר ש"חשוב לא לשחוק את ההישגים ברצועה במתן מעבר חופשי לצפון הרצועה שמאפשר מעבר מחבלים". נתניהו ביקש מהאמריקנים ללחוץ על קטאר על מנת שזו תלחץ על חמאס להגיע לעסקה.

מחלקת המדינה של ארה"ב מסרה כי בפגישתם של בלינקן ונתניהו, דנו השניים "בשיפור באספקת הסיוע ההומניטרי לעזה. בצורך להימנע מהרחבה נוספת של הסכסוך. כן הועלתה בפני ישראל עמדתה הברורה של ארצות הברית לגבי רפיח".

ממתינים לתשובת החמאס

החמאס עתיד להשיב הערב, או לכל המאוחר מחר, על ההצעה שהניחו בפניו המצרים, ועל פי דיווח בתקשורת הערבית ישראל אישרה אותה. ההערכה בקרב גורמים מדיניים בישראל היא כי חמאס יבקש "להכניס שינויים", ובכך ידחה את תשובתו בכמה ימים. הנימוק: בהצעה לא מופיע סעיף על פיו ישראל מתחייבת לסיום המלחמה באופן מיידי, סעיף עליו מתעקש החמאס מזה חודשים.

סוהיל אל-הינדי, חבר הלשכה המדינית של חמאס, אמר הערב לסוכנות הידיעות AFP, כי חמאס יגיב בקרוב מאוד להצעה להפסקת אש ולשחרור חטופים. עוד אמר אל-הינדי כי "אנחנו לא רוצים לספק יום או שעה, אבל הארגון יגיב תוך זמן קצר". הוא הוסיף כי חמאס לא יתפשר על נסיגה מוחלטת של צה"ל מרצועת עזה, אך אמר כי הם מוכנים "לדון עם המתווכים".

תגיות:אנתוני בלינקןבנימין נתניהומלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה