חדשות בארץ

בלינקן: "על חמאס לפעול עכשיו - אין יותר דחיות ותירוצים"

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, עם נשיא המדינה יצחק הרצוג ועם משפחות של חטופים, בפניהן הצהיר: "לא ננוח עד שכולם יחזרו"

הרצוג ובלינקן (צילום: Tomer Appelbaum/POOL)הרצוג ובלינקן (צילום: Tomer Appelbaum/POOL)
אא

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן נפגש היום (רביעי) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. בתום הפגישה השניים ימסרו הודעות לתקשורת. בהמשך תתקיים פגישה מורחבת, שבה ישתתפו השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר, ראש המל"ל צחי הנגבי, ראש הסגל צחי ברוורמן, המזכיר הצבאי של רה"מ והמזכיר הצבאי המיועד, היועץ המדיני ושגריר ישראל בארה"ב.

מהצד האמריקני ישתתפו שגריר ארה"ב בישראל, עוזרת מזכיר המדינה לנושאי המזרח התיכון והשליח המיוחד לנושאים הומניטריים במזרח התיכון. כמו כן, בהמשך יקיים בלינקן פגישה עם קבינט המלחמה.

בטרם נפגש עם נתניהו שוחח בלינקן עם נשיא המדינה יצחק הרצוג, ובצאתו מהפגישה, במלון קמפינסקי בתל אביב, הוא ניגש למשפחות של חטופים שקיימו עצרת מחאה מול המלון. בלינקן שמע את המשפחות והצהיר בפניהן "לא ננוח עד שכולם יחזרו".

נשיא המדינה אמר לבלינקן כי שחרור החטופים "צריכה להיות בראש סדר העדיפויות של הקהילה הבינלאומית". הרצוג התייחס לאפשרות שיוצאו צווי מעצר נגד בכירים בישראל, והוסיף: "בעוד אנו מנהלים מלחמה כדי להגן על אזרחינו ולייצר עתיד שונה במזרח התיכון, אויבינו מנסים לערער על התהליך תוך שימוש בפורומים משפטיים בינלאומיים שהוקמו כדי לקיים סדר עולמי הרודף שלום". הוא קרא לארה"ב להתערב ולמנוע הוצאת צווי המעצר.

מזכיר המדינה האמריקני אמר להרצוג כי "ארה"ב נחושה" שישראל וחמאס יגיעו להסכם הפסקת אש "עכשיו". לדבריו, "אנחנו נחושים להשיג הסכם הפסקת אש שיחזיר את החטופים הביתה, ולהשיג אותו עכשיו. הסיבה היחידה שזה לא יקרה היא חמאס. יש הצעה על השולחן, וכפי שאמרנו, בלי עיכובים, בלי תירוצים".

תגיות:אנתוני בלינקןיצחק הרצוג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה