חדשות בארץ

האם תושבי רצועת עזה יורשו להגר לאמריקה כפליטים?

מסמכים פנימיים של הממשל הפדרלי חושפים כי ייתכן וחלק מתושבי עזה יורשו להגר לארצות הברית במעמד של פליטים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

רשת השידור האמריקנית CBS News  דיווחה הבוקר (רביעי) כי ממסמכים פנימיים של הממשל הפדרלי שהגיעו לידיה עולה שממשל ביידן שוקל לאפשר לפלסטינים מסוימים מרצועת עזה לעבור לארצות הברית במעמד של פליטים, מהלך זה יציע מקלט קבוע לחלק מהבורחים מעזה בזמן המלחמה.

על פי הדיווח, על מנת לקבל את הזכאות להגר לאמריקה במעמד של פליטים, יצטרכו תושבי הרצועה לעבור סדרה של בדיקות זכאות, רפואיות ואבטחה. אם יעברו הכל בהצלחה ויורשו להגר לארצות הברית, הם ייהנו מתושבות קבע, הטבות ליישוב מחדש כמו סיוע בדיור ודרך לאזרחות אמריקאית.

מן המסמכים עולה כי בשבועות האחרונים פקידים בכירים בכמה סוכנויות פדרליות בארצות הברית דנו באפשרויות שונות אך ליישב מחדש פלסטינים מעזה, שיש להם בני משפחה קרובים שהם אזרחים אמריקאים או תושבי קבע.

עוד עולה מהמסמכים כי על מנת ליישם את התוכנית, על הפלסטינים בעלי הקשרים עם אזרחים אמריקאים להימלט ולהיכנס למצרים. התוכניות ידרשו תיאום עם מצרים, שעד כה סירבה לקבל בברכה את אנשי רצועת עזה.

נוסף על כך, כדי להיות זכאים להיכנס לארצות הברית כפליטים, על המבקשים להוכיח שהם בורחים מרדיפות על סמך גורמים מסוימים, כגון הלאום, הדת או השקפות הפוליטיות שלהם.

תגיות:פליטיםתושבי עזהרפיחאמריקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה