חדשות בעולם

אוניברסיטת קולומביה השעתה סטודנטים; חלקם נעצרו בעקבות ההפגנות

אחרי יותר משבוע של מחאות, באוניברסיטה לקחו יוזמה וסיפרו ש"גורמים חיצוניים" הסתננו לקמפוס ותרמו ליצירת סביבה עוינת. המשטרה התערבה

אוניברסיטת קולומביה (צילום: shutterstock)אוניברסיטת קולומביה (צילום: shutterstock)
אא

אוניברסיטת קולומביה, שנמצאת בלב הסערה בארה"ב בשל המחאות שמתקיימות נגד ישראל בשטחה, הודיעה כי השעתה מספר סטודנטים שסירבו לפנות את מאהלי המחאה שהקימו. ההחלטה התקבלה אחרי שבוע של הפגנות נגד ישראל, ובעקבות הדרישה של סטודנטים לאוניברסיטה שבניו יורק להפסיק להשקיע בישראל ובחברות התומכות במלחמה בעזה.

מספר אירועים חריגים התרחשו גם הלילה (בין שלישי לרביעי) באוניברסיטה. הם כללו רימוני הלם ומעצרים, והמשטרה פינתה את המפגינים, שחלקם כבר הושעו על ידי הנהלת הקמפוס. מתברר כי מספר מפגינים התבצרו במבנה, כשהנהלת האוניברסיטה הורתה על כניסת משטרה לשטחה. ההנהלה הודיעה כי הכניסה תתאפשר רק לסטודנטים שגרים במעונות ולמספר מצומצם של חברי סגל, אך חלקם הפגינו ולמעלה מ-100 איש נעצרו בעקבות התפתחות העימותים.

מהאוניברסיטה נמסר כי סטודנטים שהסכימו לעזוב את המאהל לפני תום האולטימטום שהציבה, יסיימו את הסמסטר הנוכחי. לעומתם, מי שסירב להתפנות כבר לא יוכל להשלים את הסמסטר ולקבל את התואר, ותימנע ממנו הגישה לקמפוסים ולמעונות. מהאוניברסיטה נמסר כי ההפגנות הנן "מתועבות". היא הוסיפה כי "גורמים חיצוניים" הם אלה שהסתננו לקמפוס ותרמו לא מעט לאווירה העוינת במקום.
בסוף השבוע נעצרו 40 סטודנטים פרו-פלסטינים באוניברסיטת טקסס. מושל טקסס אף הבהיר כי "לא תאפשר הקמת מאהלים".

בשבוע שעבר הגיע פעיל ההסברה הישראלי, יוסף חדאד, לאוניברסיטאות בארה"ב - בדיוק בזמן שבו נערכו הפגנות פרו פלסטיניות.

חדאד מצא את עצמו מהר מאוד במרכזה של ההפגנה. למרות הסיכון, הוא לא חשש והחליף מילים קשות עם המפגינים הפרו פלסטינים, שחלקם היו רעולי פנים. הדברים הפכו מהר מאוד לזירת קרב, כאשר אחד המפגינים תקף את חדאד באלימות קשה. חדאד קרא לעברם: "אתם תומכי טרור, זה מה שאתם, תומכי טרור", והם קיללו אותו ואת צה"ל. חדאד אמר בתגובה כי הוא לא מתכוון לעזוב את המקום, וימשיך "לחשוף את האמת", ומיד הותקף באגרוף על ידי מפגין, מה שגרם לו לדימום בשפתיים.

תגיות:קולומביהאנטישמיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה