חדשות בארץ

סמוטריץ׳: "העסקה שמונחת על הפרק פירושה הנפת דגל לבן"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' יצא נגד ההצעה המצרית להפסקת אש תמורת שחרור מחבלים עם דם על הידיים, ועצירת הכניסה לרפיח. טוען: "הגענו לצומת דרכים שבו מדינת ישראל צריכה לבחור בין ניצחון והכרעה לבין תבוסה"

סמוטריץ' (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)סמוטריץ' (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

על רקע הציפיה לתשובת החמאס להצעה המצרית להפסקת אש ושחרור חטופים, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' פרסם היום (שלישי) הצהרה, והודיע כי הוא מתנגד למתווה המוצע. ראש הממשלה בנימין נתניהו ביטל היום את ישיבת הקבינט המתוכננת, עד לקבלת התשובה מארגון הטרור. שר האוצר קרא לו להתנגד לעסקה.

בתום ישיבת סיעתו, בה נטלו חלק משפחות מפורום "הגבורה", אמר שר האוצר: "קבלת העסקה שמונחת על הפרק פירושה החד משמעי הוא הנפת דגל לבן והענקת הניצחון לחמאס. לנקודה הזו בדיוק תכנן סינוואר להגיע כשהוא יצא לטבוח בנו, וקבלת העסקה הזו, תוך דחיית כיבוש רפיח היא בדיוק הגשמת תכנית הניצחון שלו, שהיא כניעה של מדינת ישראל. סינוואר ידע שנגיב, הוא יודע למה מדינת ישראל מסוגלת. זו הסיבה שהוא לא הראה את פרצופו עד לרגע זה מעל פני האדמה".

לדבריו, "סינוואר ידע עוד משהו, הוא ידע שהעולם יציל אותו רגע לפני הסוף ועל זה הוא בנה. אז הוא יוצא מנצח, מחזיר את הסוגייה הפלסטינית לסדר היום וממשיך את שלטון חמאס בעזה. אסור לנו לתת לו לנצח".

סמוטריץ' ציין כי הוא מקבל את הביקורת הקשה שמוטחת כלפיו באופן אישי, כי עצירת העסקה לא עונה על רצון משפחות החטופים, אולם לדבריו, "הראש חושב במקביל על העתיד של תשעה מיליון אזרחי ישראל, על יתר החטופים שלא נכללים בעסקה זו כשאנחנו שומטים את כל הקלפים מהידיים ולמעשה גוזרים עליהם דין מוות, על תושבי שדרות ויישובי הדרום שחזרו לבתיהם רק עכשיו ואם אנחנו מאפשרים לבטל את הישגי המלחמה ולהחזיר את כל תושבי עזה כולל המחבלים לצפון עזה אנחנו דנים אותם לירי בלתי פוסק ולסכנת חדירה".

"הראש חושב גם על אותן משפחות שחלילה יקיריהם יירצחו או ייחטפו בעתיד כתוצאה משחרור מחבלים רוצחים בדיוק כמו ששיחרנו בעסקת שליט. אנחנו נותנים לחמאס את התנאים לחטיפות הבאות ולפיגועים הבאים, והראש חושב מה יהיה המסר לכל האויבים שלנו שמביטים מסביב ורואים איך ישראל נכנעת ומוחקת את כל הקווים האדומים שלה ומסכימה להתקפל פעם אחר פעם אחר פעם ולהיכנע לתכתיבי החמאס".

לסיום הוסיף סמוטריץ' כי "באופן אישי הכי קל היה לי כאיש ציבור לתמוך בכל עסקה ובכל מחיר, הייתי מקבל מחיאות כפיים מכולם, ממשפחות החטופים, מהתקשורת, מהקהילה הבינלאומית, אבל בסוף האחריות שלי היא כלפי הציבור, למצפון שלי ולאמת. והראש והאמת אומרים שחייבים להתנגד לעסקה כזו כי התוצאות שלה יהיו הרות אסון. אני נכון לשלם מחירים ציבוריים כדי למנוע את הסכנה הקיומית המרחפת מעל מדינת ישראל".

תגיות:בצלאל סמוטריץ'כניסה לרפיחמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה